معرفی توانمندی‌های بانوان چاپ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

انجمن بانوان صنعت چاپ کشور امسال برای نخستین‌بار در قالب غرفه‌ای مجزا در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به معرفی توانمندی‌های بانوان فعال در این حوزه می‌پردازد.

0

سرویس خبر به دخت/

قائم‌مقام انجمن بانوان صنعت چاپ کشور اظهار کرد: نمایشگاه کتاب با توجه به گستردگی طیف‌های مختلف بازدیدکنندگان، فرصت خوبی برای معرفی توانمندی‌های انجمن است. به همین دلیل قرار است در این ایام، انجمن از بانوان فعال در این صنعت نیز عضوگیری انجام دهد.

فاطمه بهادری با بیان این‌که انجمن در سالن معرفی صنعت چاپ حضور دارد، افزود: برای این حضور مجموعه‌ای از اهداف و برنامه‌های‌ آتی مجموعه در قالب بروشور و کاتالوگ در میان مراجعه‌کنندگان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت حضور انجمن در نمایشگاه کتاب تهران، عنوان کرد: ایجاد بسترهای مناسب برای مشارکت زنان در مسایل مهم اجتماعی و تغییر باورها درباره آن‌ها، خصوصا تقویت مشارکت بانوان فعال در این حوزه از اهداف ما به شمار می‌آید.

وی اظهار کرد: اموری که نقش مشارکتی زنان را در بالا بردن سطح عمومی افزایش می‌دهد انجام کارهای پژوهشی توسط آنان است و در تلاشیم با مشارکت بانوان زمینه‌های افزایش مشارکت زنان را در امور پژوهشی و ارتقای سطح علمی آنان در صنعت چاپ بررسی کنیم.

به گفته بهادری، این شورا امیدوار است با همکاری و کمک بانوان شاغل در این صنف راهکارهایی برای بهتر شدن شرایط حضور بیشتر بانوان و دختران جوانی که وارد این صنف می‌شوند، باشد.

قائم‌مقام انجمن بانوان صنعت چاپ کشور همچنین درباره دیگر اهداف این شورا، عنوان کرد: ارتقای سطح علمی زنان عضو شورا با فراهم ساختن زمینه لازم برای پرورش ایده‌های خلاق برای ورود به عرصه چاپ، استفاده از توانمندی‌های زنان صنف چاپ و بالا رفتن روحیه اعتماد به نفس و یافتن جایگاه اصلی در صنعت را نیز می‌توان در زمره این اهداف قرار داد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۱ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری کتاب/ انتهای متن/

درج نظر