نوآوري در مد و لباس يا اشاعه برهنگي؟

آيا زنان و دختران عفيف ما از لباس هايي كه در اين تصاوير مي بينيد هم استقبال مي كنند؟لباس هايي كه بر خلاف نظر طراح شان نه زيبا هستند ،نه كاربردي و نه پوشيده!

0

سرویس اجتماعی به دخت/

دست طراح اين لباس ها درد نكنه كه چشم خلاقيت رو كور كرده، ابتكار و نوآوري را هم حسابي خجالت داده و به بهانه متنوع كردن حجاب خانم هاي ايراني، مدل هايي را به بازار عرضه  كرده كه به نظر مي رسد فقط مشكل قشرخيلي  خاصي از مصرف كنندگان را برطرف مي كنند.لباس هايي كه اين خانم طراح لباس طراحي كرده اند مثل اسم برند شون (“پوش” نه پوشش) نصفه نيمه اند .

طراح لباس برند «پوش» در مورد ویژگی طراحي اش می‌گوید: «من خودم به عنوان یک دختر جوان ایرانی که در این جامعه زندگی می‌کنم، اصلی‌ترین معیارم این بود که لباس‌هایی طراحی کنم که در عین کاربردی بودن، زیبا باشند. مبنای کارمان طراحی لباس‌هایی بود که در خیابان قابل پوشیدن باشند.»


اگر اين لباس ها قابل پوشيدن در خيابان است پس چه شود اگر از ايشان بخواهند براي مجالس و مهماني ها لباس طراحي كنند؟!

شايد وقت آن بود كه با استفاده از طرح ها ي جديد و رنگ هاي شاد ،زنان ايراني همچنان در رعايت پوشش سرآمد باشند . همچنان كه سازمان ملي مد و لباس  بر حسب همين ضرورت راه اندازي شد و كارهايي هم صورت داد. از جمله برگزاري نمايشگاه مد و لباس و به توليد انبوه رساندن بخشي از مدل هاي عرضه شده در اين نمايشگاه ها.به طور قطع بخش خصوصي در به سامان رساندن موضوع مد و لباس سهمي بيشتراز بخش دولتي دارد.موج جديد استفاده از انواع دوخت و بافت سنتي  و نقاشي هاي روي پارچه در لباس هاي حجاب نيزكه با استقبال زيادي ازسوي زنان و دختران ايراني روبرو شده ، حاصل تلاش همين طراحان است. اما آيا زنان و دختران عفيف ما از لباس هايي كه در اين تصاوير مي بينيد هم استقبال مي كنند؟لباس هايي كه بر خلاف نظر طراح شان نه زيبا هستند ،نه كاربردي و نه پوشيده!

درج نظر