سامانه ثبت الکترونیکی ازدواج و طلاق راه‌اندازی شد

به همت اداره کل ثبت احوال استان اردبیل سامانه ثبت الکترونیکی ازدواج و طلاق با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان راه‌اندازی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

0

سرویس خبر به دخت/

معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال استان اردبیل اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه از این پس مبادله اطلاعات ازدواج و طلاق در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق در بستر الکترونیکی انجام می‌پذیرد.

بهنام جمالی یادآور شد: با توجه به اینکه در مرحله راست‌ آزمایی و تطبیق داده‌ها در دفاتر ازدواج و طلاق با داده‌ها و اعلامیه‌های صادره دفاتر هستیم تا مرحله بعدی دفاتر ازدواج و طلاق بعد از داده آزمایی، یک برگ مشخصات زوجین را در قالب اعلامیه ازدواج و طلاق به ادارات ثبت احوال تحویل می‌دهیم و نسبت به ثبت اطلاعات اقدام خواهند شد.

وی ادامه داد: با این حرکت امیدواریم اطلاعات ارائه شده به روز بوده و ناهماهنگی در آمار و اطلاعات ثبت احوال و ثبت اسناد مشاهده نشود.

معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال استان اردبیل با اشاره به اینکه ثبت این وقایع آن هم در مهلت مقرر می‌تواند در ارائه خدمات دستگاه‌های مختلف موثر و مفید باشد، بیان داشت:‌ ضرورت دارد در ثبت این اطلاعات و آمار و ارقام دقت لازم صورت گیرد.

منبع: فارس/ انتهای متن/

درج نظر