تبدیل تولیدات بانوان سرپرست خانوار به برند های برتر کشوری

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ورود جدی مدیریت شهری تهران در دوره جدید به مساله زنان سرپرست خانواده ابراز داشت: اقداماتی که شهرداری تهران در این زمینه انجام داده است نتایج موفقیت آمیزی را به همراه داشته و توانسته است با شناسایی ظرفیت‌های مختلف در تمامی ابعاد هنری، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی، بانوان سرپرست خانوار را به مرز توانمند سازی و اشتغال زایی برساند.

0

سرویس خبر به دخت/

معصومه آباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با ستاد خبری دومین جشنواره زنان و تولید ملی، ضمن موفقیت آمیز خواندن برگزاری جشنواره در چنین سطحی، ابراز داشت:  این جشنواره در راستای توانمندی زنان سرپرست خانوار برگزار می شود و تعداد قابل توجهی از بانوان کارآفرین در این این جشنواره حضور دارند.

عضو شورای شهر تهران گفت‌: جشنواره زنان و تولید ملی می‌تواند برای سطح کلان کشور الگوی مناسبی باشد، چراکه شهرداری تهران که ظرفیت حاکمیتی ندارد موفق شده است با حداقل‌های موجود تعدادی قابل توجهی از زنان شهر را توانمند سازد؛ با این تفسیر قطعا این رویکرد آغازی برای توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار است.

وی ادامه داد: ‌ مدیریت شهری تهران در دوره مسئولیت دکتر قالیباف موفق شده است تا با شناسایی ظرفیت‌های مختلف در تمامی ابعاد و همچنین ارائه تسهیلات مورد نیاز، برای بانون سرپرست خانوار ایجاد شغل کند.

آباد با اشاره به اینکه توانمندسازی این قشر از جامعه موجب شده است تا شاهد موفقیت آن‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی باشیم، تصریح کرد: ‌ بسیاری از حرفه‌های گروه‌های صنعتی توسط زنان خودسرپرست و بانوان سرپرست خانوار انجام می‌شود تا جایی که برخی محصولات تولیدی توسط این افراد به برند کشوری تبدیل شده و تولیدات آن ها با کیفیت بالا در بازار قابل عرضه است.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تقدیر از مدیریت شهری پایتخت به منظور توانمندسازی زنان بی‌سرپرست شهر تهران، اظهار کرد: این زنان در بخش فرهنگی یعنی مد و لباس نیز ورود خوبی داشتند و توانستند لباس‌هایی متناسب با نیاز و تقاضای بازار را جوانان طراحی و عرضه کنند.

وی کیفیت مناسب، قیمت اقتصادی و تخفیف های عرضه شده را از ویژگی های جشنواره زنان و تولید ملی در شرایط اقتصادی فعلی کشور دانست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین به ظرفیت سازی جشنواره زنان و تولید ملی به منظور گسترش تولیدات بانوان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: این مجموعه توانسته تعداد قابل توجهی از بانوان را که در شرایط سخت معیشتی هستند، مورد حمایت خود قرار دهد.

آباد با تقدیر از اقدامات صورت گرفته به منظور توسعه مراکز مهارت آموزی کوثر و توانمند سازی زنان خودسپرست، ابراز داشت: تا پیش از این، بانوان سرپرست خانوار درهیچ کجای شهر تهران شناخته شده نبودند، اما مدیریت شهری توانست با برپایی مراکز کوثر این افراد را شناسایی کرده و با به کارگیری مهارت ها و توانمندی های این افراد، این موضوع را به سرمایه ای اجتماعی تبدیل کند .

وی با تاکید بر ضرورت الگو گیری از ایده شهرداری تهران در زمینه توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار، ادامه داد: ‌ اگر دولت یا سازمان بهزیستی بخواهد در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت کند، می‌تواند از این الگو استفاده کند چرا که آسیب‌های اجتماعی حلقه به حلقه است و زنان سرپرست خانواده زنجیره‌ای از این آسیب‌ها محسوب می‌شوند؛ بنابر این اگر بتوانیم آن را ترمیم کرده و مشکلات این گروه را مرتفع کنیم، قطعا بسیاری از مشکلات دیگر قابل حل خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در پایان درباره توجه شورای اسلامی شهر تهران به وضعیت معیشت زنان سرپرست خانوار نیز تصریح کرد: در بسیاری از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران توامندسازی بانوان سرپرست خانوار را مد نظر داشته ایم؛ به گونه ای که از تمامی ظرفیت های شهرداری تهران در این زمینه استفاده کرده ایم و در نظر داریم در برنامه های آینده شورا با مجلس نیز در این مورد مذاکراتی داشته باشیم.

/انتهای متن/

درج نظر