ارایه خدمات دندانپزشکی رایگان و بیمه تکمیلی به زنان سرپرست خانوار

رئیس اداره خدمات حمایتی ستاد توانمند سازی سرپرست خانوار ضمن تشریح اقدامات این ستاد به منظور حمایت از بانوان سرپرست خانوار از ارایه جهیزیه رایگان به فرزندان بانوان سرپرست خانوار، ارایه بسته های خدمات بهداشتی و درمانی، کارت های ورزشی و کارت منزلت خبر داد.

0

 سرویس خبر به دخت/

بهناز ابراهیمی در گفت و گو با ستاد خبری دومین جشنواره زنان و تولید ملی، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: خلاقيت و توانمندي زنان کارآفرين در عرصه توليد پوشاک و ارائه آن ها به بازار کار، شرايطي را ايجاد کرده تا اين بانوان روي پاي خود بايستند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردار شوند.

وی با اشاره به ارایه  خدمات درمانی برای زنان سرپرست خانوار خاطر نشان کرد : پايش سلامت، بیمه و ارایه خدمات دندانپزشکی را می توان از جمله این خدمات به شمار آورد. همچنین از جمله دغدغه ی ذهنی این دسته از خانواده ها داشتن هزينه زياد خدمات بهداشتي و درماني و همچنين عدم توانايي مالي این بانوان سرپرست خانوار بود که اداره حمایت با تدبیر برای این مشکل ،چاره ای در قالب ارایه خدمات پزشکی رایگان برای زنان سرپرست خانوار گامی رو به جلو برداشت.

ابراهیمی همچنین تاکید کرد: ارایه تمامی خدمات دندانپزشکی برای خانم ها و فرزندان آنان به صورت رایگان تا سقف 150 هزار تومان با همکاری شرکت شهر سالم و در همان کلینیک های شهر سالم ارایه خدمات شده است.

رئیس  اداره خدمات حمایتی ستاد توانمندسازی در ادامه بیان کرد: همچنین می توان به اقدامات ستاد سلامتی  کلینیک های مناطق 22گانه که به صورت رایگان برای پايش سلامت همه بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش ستاد توانمندسازی که عضو سامانه این ستاد هستند اشاره داشت.

وی همچنین در ادامه به بیمه تکمیلی بانوان اشاره کرد و افزود: امسال سومین سالی است که به صورت پی در پی، تمامی بانوان سرپرست خانوار و خانواده های تحت پوشش در مناطق 22گانه شهرداری تهران سالانه از بیمه تکمیلی و بیمه عمر برخودار می شوند.

ابراهیمی در ادامه به دیگر خدمات اداره حمایتی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: ماهانه 20 هزار کارت  ورزش رايگان در مناطق 22گانه براي اين بانوان و فرزندان آن ها توزیع می شود که در هر مرحله  در قالب متفاوتی برای اعضای سامانه زنان سرپرست تعلق میگیرد.

رئیس اداره خـدمـات  حمـایتـی ستـاد توانمندسازی با اشاره به برخی دیگر از خدمات حمایتی گفت: بانوان سرپرست خانواری که فرزندانشان عقد ازدواج کرده اند، بعد از تایید مناطق ، از خدمات جهيزيه رايگان برخودار می شوند؛ همچنین سیسمونی برای این فرزندان، تهیه وسایل ضروری منزل برای زنان سرپرست خانوار شامل اقلام بزرگ و کوچک، تمامی وسايل اوليه زندگي مثل يخچال، فرش، لباسشويي و … که براي زنان ضروری است نیز تهيه شده تا اين بانوان در مقابل فرزندان شان سربلند باشند.

وی در ادامه با اشاره به توزیع کارت منزلت در میان زنان سرپرست خانوار خاطر نشان کرد: از دیگر خدماتی که در قالب حمایت از بانوان سرپرست خانوار ارایه می شود، تهیه و توزیع کارت منزلت و کارت مترو است. کارت منزلت برای بانوان بالای 65 سال و با همکاری سازمان فرهگی هنری و فرهنگسرای امید به بانوان عضو سامانه ارایه شد و کارت مترو برای فرزندان دانشجوی بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش مناطق 22گانه تهیه و توزیع شد.

/انتهای متن/

 

درج نظر