آموزش مفهوم حجاب به دختران انگلیسی‌

يك دختر دانشجو که در این مراسم برای اولین بار در تمام طول یک روز حجاب را امتحان کرده بود در این باره گفت:گویی با داشتن حجاب به دیگران می گفتم که به من نگاه نکنید و این احساس خوبی برای من بود.

0

سرویس خبر به دخت/

مراسم «هفته جستجوی اسلام» برای آشنایی دختران غیر مسلمان با مفهوم حجاب و دیگر مفاهیم اسلامی در دانشگاه نیوکاسل انگلیس در حال برگزاری است.

شبستان به نقل از” آن اسلام “نوشت: دانشجویان مسلمان در دانشگاه «نیوکاسل» انگلیس برای تشویق همشاگردی های غیر مسلمان خود برای تحقیق و جستجو درباره اسلام اقدام به برگزاری مراسم «هفته جستجوی اسلام» کرده اند.
سامانتا مک گریگو،یکی از دانشجویان غیر مسلمان که در این مراسم شرکت کرده است در این باره می گوید:من فکر می کنم که افراد در انگلیس دیدگاه بدی نسبت به اسلام دارند.
وی افزود:اما این برنامه مرا تخحت تاثیر قرار داد و نظراتم در مورد اسلام را به کلی تغییر داد.
به گفته برگزار کنندگان این مراسم هدف از چنین اقدامی شکست مرزها وسوق دادن غیر مسلمانان به سوی گفتگو با مسلمانان و جستجوی اسلام حقیقی است.
یکی از بخش های این مراسم که دانشجویان مسلمان آن را ترتیب داده اند تحت عنوان «چالش حجاب» است.
این بخش برای این است که دختران غیرمسلمان تشویق به آشنا شدن با ارزش های حجاب و استفاده از آن شوند.
مک گریگور که در این مراسم برای اولین بار در تمام طول یک روز حجاب را امتحان کرده بود در این باره گفت:گویی با داشتن حجاب به دیگران می گفتم که به من نگاه نکنید و این احساس خوبی برای من بود.
برگزار کنندگان این مراسم می گویند:ما می خواهیم این برداشت را که حجاب سمبل سرکوب زنان مسلمان است را از اذهان عمومی دور کنیم.
در حال حاضر حدود دو میلیون و 500 هزار مسلمان در انگلیس زندگی می کنند.

 /انتهای متن/

درج نظر