شهرداری تهران ظرفیت بالایی برای حمایت از تولیدات زنان دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های مجلس به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: مجلس تلاش می‌کند تا در برنامه‌ها و تسیهلاتی مختلف همانند ارائه مسکن و دیگر امکانات، زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست را در اولویت قرار دهد.

0

سرویس خبر به دخت/ 

لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار با اشاره به مشکلات پیش روی زنان سرپرست خانوار یا بی‌سرپرست کشور برای اداره زندگی خود اظهارداشت: این قشر از جامعه با مشکلات زیادی روبرو هستند، چرا که باید به جای پدر و مادر کار کنند. بار اداره معیشت خانواده اجازه فعالیت بهتر را به آن ها را نمی‌دهد.

افتخاری تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در نمایشگاه زنان و تولید ملی، نشان‌دهنده استعداد بالای بانوان است که تنها بخشی از هنرمندی بانوان ایرانی در فضای نمایشگاه در معرض دید شهروندان قرار گرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برگزاری این نمایشگاه نشان می‌دهد که ظرفیت بالایی برای تحقق اصل حمایت از تولید ملی در زنان جامعه وجود دارد‌.

به گفته افتخاری این اقدام شهرداری به منظور ارایه الگوی مناسبی از کار‌آفرینی در کشور جای تقدیر دارد‌.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس نهم از شهرداری تهران جهت برگزاری این جشنواره تشکر کرد و گفت‌: ان‌شاءالله این حرکت الگویی برای دیگر شهرداری‌های کشور باشد‌.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت الگو‌‌سازی از تولیدات زنان سرپرست خانوار در سطح ملی و بین‌المللی عنوان داشت: بانوان ایرانی از ظرفیت‌های بالای فرهنگی و هنری برخوردار هستند از سویی دیگر با توجه به بروز بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، پس از تحولات صورت گرفته چشم بسیاری از کشورها به ما دوخته شده است از این رو باید در ارائه و معرفی فرهنگ و هنر ایرانی گام‌های بزرگ و جدی برداریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه‌های مجلس به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کند تا در برنامه‌ها و تسیهلاتی مختلف همانند ارایه مسکن و دیگر امکانات، زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست را در اولویت قرار دهد.

افتخاری در ادامه خاطر‌نشان کرد: در ماده ۲۳۰ برنامه پنج ساله پنجم نیز مصوبه‌ای وجود دارد که بر‌اساس آن باید حمایت‌های لازم در زمینه‌های بهداشت و درمان، اشتغال، مسکن و دیگر امکانات از زنان سرپرست خانوار صورت بگیرد.

به گفته سخنگوی فراکسیون زنان مجلس نهم، مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا لوایح و مواردی که جهت رفاه حال زنان سرپرست خانوار از سوی دولت و شهرداری مطرح می‌شود را به تصویب برساند تا پس از وضع قوانین مورد نیاز، زنان سرپرست خانوار و بانوان خود سرپرست دیگر نگران گذران معیشت خود نباشند.

منبع: مهر/ انتهای متن/

درج نظر