افزایش برخوردهای فیزیکی و لفظی علیه مسلمانان انگلیس

یک روزنامه انگلیسی از افزایش برخوردهای فیزیکی و مزاحمت ها علیه مسلمانان مقیم این کشور به ویژه زنان خبر داد.

0

سرویس خبر به دخت/

به نقل از روزنامه انگلیسی “آبزرور”، برخوردهای فیزیکی و مزاحمت ها علیه مسلمانان مقیم انگلیس در حال افزایش بوده و زنان مسلمان نیز بیشتر از همه در معرض خشونت های فیزیکی و تهدیدها قرار دارند.

در همین راستا، خط تلفن کمک رسانی که دولت انگلیس یک سال پیش آن را به منظور تعیین میزان و ماهیت خشونت ها علیه مسلمانان این کشور به تصویب رساند، طی مدت مذکور بیش از 630 مورد تماس از طرف قربانیان “اسلاموفوبيا” یا همان “اسلام هراسی” دریافت کرده است.

این در حالی است که 58 درصد از مجموع تماس های دریافتی خط تلفن کمک رسانی دولت انگلیس مربوط به حوادثی بوده که در آن زنان مسلمان مورد هدف قرار گرفته و بیشتر این حوادث نیز در خیابان و بدون برنامه ریزی اتفاق افتاده اند.

در همین حال، در میان بدترین حوادث گزارش شده به خط تلفن کمک رسانی دولت انگلیس طی یک سال گذشته می توان به مجبور ساختن یک خانواده مسلمان به ترک خانه و کاشانه خود در ایالت “ناتینگهام شاير”، تصادف عمدی یک راننده انگلیسی با کودک مسلمان پنج ساله و اقدام یک مرد سفیدپوست انگلیسی به گذاشتن مدفوع سگ روی سر یک زن مسلمان اهل سومالی که در حال خرید در جنوب شهر “لندن” بوده، اشاره کرد.

در این میان، زنان مسلمان دارای سمت های بلندپایه در انگلیس نیز مورد هدف قرار گرفته اند، جایی که بارون “سعيده وارسی”، نخستین زن مسلمانی که در تاریخ انگلیس به عنوان وزیر فعالیت کرده، از طریق اینترنت مورد تهدید گروه راست گرای افراطی “انجمن دفاع انگلیس” قرار گرفت و “جميمه خان”، روزنامه نگار مسلمان و همسر پیشین “عمران خان نیازی”، سیاست مدار پاکستانی و ستاره پیشین کریکت نیز به همراه پسر 14 ساله اش از طریق پایگاه اجتماعی “توییتر” پیام های ضد اسلامی دریافت کردند.

نکته جالب اینکه مسلمانان مقیم انگلیس بیشتر از سوی افراد وابسته به گروه های راست گرای افراطی همچون “انجمن دفاع انگلیس” و “حزب ملی گرای بریتانیا” مورد تهدید قرار گرفته اند، جایی که بر اساس آمار خط تلفن کمک رسانی دولت انگلیس، نزدیک به 54 مجموع حوادث برخوردهای فیزیکی و لفظی علیه مسلمانان مقیم این کشور کار اعضای 21 تا 30 ساله این دو گروه راست گرای افراطی بوده است.

در همین حال، “فياض مقال”، هماهنگ کننده خط تلفن کمک رسانی دولت انگلیس و مدير سازمان خیریه “ايمان” که پیشتر نیز به عنوان مشاور “نیک كلگ”، معاون کنونی نخست وزیر این کشور فعالیت کرده، اعلام کرد که تعداد زیاد حوادث مربوط به نفرت های نژادپرستانه که طی نخستین سال فعالیت این خط تلفن کمک رسانی به ثبت رسیده، شوک آور است.

هماهنگ کننده خط تلفن کمک رسانی دولت انگلیس همچنین تاکید کرد که نیروهای پلیس و سیاستمداران این کشور باید برای کنترل موج گسترده غرض ورزی شرم آور علیه مسلمانان که پایگاه ها و شبکه های اجتماعی اینترنتی، محل کار، خیابان و حتی پرستشگاه ها را درنوردیده، بیشتر تلاش کنند.

منبع:شفقنا/ انتهای متن/

درج نظر