نحوه حضور زنان در دفاع از اسلام

مدیر گروه تاریخ سیره اهل بیت (ع) حوزه علمیه قم گفت:زنان در دفاع مقدس نقش حمایتی و پشتیبانی از مردان داشتند و اگر حضورآنان نبود اتفاق دیگری رخ می‌داد.

0

سرویس خبر به دخت/

مصطفی صادقی افزود: دلیل حضور زنان در جنگ‌های مختلف صدر اسلام و واقعه عاشورا حمایت از مردان و تشویق مردان به مبارزه بود و اینکه زنان هم در کنار مردان سهمی در پیروزی اسلام داشته باشند. در زمان پیامبر(ص) مشرکان مکه برای تحریک و رفتن مردان به جنگ از زنان استفاده می‌کردند و هرگاه مردی از صحنه جنگ پا به فرار می‌گذاشت زنان آنان را باز می‌گرداندند.

صادقی ادامه داد: در جنگ‌های تاریخ اسلام زنان نه تنها در پشت خط مقدم جبهه‌ها حضور داشتند، بلکه بعضی از آنها حتی در خط مقدم به طور مستقیم با دشمن جنگیدند و به شهادت رسیدند. مانند «ام‌عماره» ملقب به نسیبه از زنان صحابی پیامبر (ص) که از حضور و فداکاری در پشت جبهه فراتر رفت و در خط مقدم جبهه انجام وظیفه کرد.

وی خاطرنشان کرد: زنان در حوزه دفاع مقدس خواه یا ناخواه درگیر جنگ شدند و با تأسی به زنان شهیده اسلام از جمله حضرت زهرا(س) سهم عظیم، مهم و ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند. گروهی از زنان نیز در پشت خط مقدم جبهه به پرستاری و کمک به مجروحان پرداختند و گروهی دیگر در هنگام دفاع از کشور با دشمن مستقیم روبرو شدند و دفاع کردند.

منبع:زنان پرس/ انتهای متن/

درج نظر