اعتراض مسلمانان بلژیک نسبت به انتشار تصویری در توهین به «برقع»

” فیلیپ دیونتر ” از رهبران حزب راست گرای افراطی در بلژیک و عضو مجلس سنای این کشور، با انتشار تصویری موهن به نقاب و حجاب بر روی صفحات پایگاه های ارتباط جمعی باعث ایجاد موج خشونت وسیعی میان گروه های اسلامی مختلف در بلژیک شد.

1

سرویس خبر به دخت/

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه المصری الیوم، وی تصویری از دو زنی را منتشر کرد که لباسی کاملا مشکی بر تن کرده و چهره خود را با نقاب پوشانده اند که در کنار آن ها دو عدد نایلکس مشکی بلند قرار دارد و از کاربران خواسته بود که تفاوت های آن را یافته و  بگویند کدام یک از آن ها دارای ارزش و استفاده بیشتری است.

وی با بیان این که «این یک معما است» از کاربران خواسته بود تا 5 تفاوت اساسی میان آن ها را پیدا کنند.
دیونتر یکی از رهبران بارز حزب «فلامس بلانگ» افراطی است که از اعضای مجلس سنا و شورای شهر محسوب می شود؛ انتشار تصاویر از چنین مسوولی باعث ناراحتی اغلب مسلمانان و غیرمسلمانان بلژیک شد.
« شیخ عبدالهادی عقل» رییس مرکز اسلامی بروکسل؛ پایتخت بلژیک با تاکید بر این که چنین مسایلی باعث ناراحتی هر چه بیشتر مسلمانان این کشور می شود افزود: به موضوع رسیدگی کرده و توجه مسوولین را به چنین مساله ای که نوعی اهانت بزرگ به مسلمانان است، جلب خواهیم کرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بارها اعلام کرده بودیم که اهانت به ادیان و آموزه های دینی امری غیرقابل قبول است.
رییس مرکز اسلامی تاکید کرد: مسلمانان احترام به قوانین در این کشور را یک واجب دینی می دانند اما مساله این است در کنار آن نباید به اعتقادات گروه های دیگر اهانت کرد.
لازم به ذکر است که قوانین بلژیک استفاده از نقاب در اماکن عمومی را ممنوع کرده است و برای کسانی که از قانون سرپیچی کنند غرامت 250 یورویی تعیین کرده است.

/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)