خوشمزه ترین داروی گلو درد

با خوردنی های خوشمزه هم می شود گلودرد را درمان کرد.عسل یکی از آن هاست.

1

سرویس سلامت به دخت/

اگر از گلو درد خسته شده اید توجه داشته باشید که در این مواقع مایعات زیادی بنوشید  و نگذارید گلویتان خشک شود .غیر از آن چند راه حل اساسی و 100درصد طبیعی برای درمان گلودرد ارایه می  دهیم.

عسل داروی گلودرد

ازدوران باستان مصری ها ،یونانی ها،رومی ها از عسل برای درمان بسیاری از بیماری ها از گلودرد گرفته تا زخم های عفونی استفاده می کردند. در واقع از هزاران سال پیش خواص درمانی عسل شناخته شده بود. علم جدید دوباره قابلیت عسل را برای درمان بسیاری از ناخوشی ها به اثبات رسانده؛ قابلیت هایی که با ظهور آنتی بیوتیک ها در حال فراموشی بود. خاصیت ضد عفونی کنندگی عسل از وجود آنزیمی ناشی می شود که زنبورهای زحمت کش به شهد اضافه می کنند. نام این آنزیم گلوکز اکسیداز است. این آنزیم در تبدیل قند به پروکسید اکسیژن نقش دارد. پروکسید اکسیژن یک ماده ضد عفونی کننده است که با نام آب اکسیژنه شناخته می شود. با وجود همین خواص است که عسل می تواند سرفه را رفع و گلودرد را تسکین  دهد.

روش استفاده :زمانی که اولین علایم گلو درد را می بینید وقت را تلف نکنید وبه سراغ عسل بروید. در این صورت زودتر درمان می شود. یک لیموترش بزرگ برداشته آب آن را بگیرید، پنج قاشق غذا خوری عسل به آن اضافه کنید، هم بزنید وزمانی که احساس کردید گلوی تان می سوزد، یک قاشق چای خوری میل کنید. فراموش نکنید حتما قبل از خواب هم یک قاشق چای خوری از این شربت بخورید. همچنین می توانید مقداری عسل را در آب گرم حل و آن  را قرقره کرده و بعد قورت دهید (فراموش نکنید قرقره کردن با جوش شیرین هم بسیار موثر است ).

آویشن را دریابید

این گیاه نه تنها برای خوش طعم کردن غذاها زیاد به کار می رود، بلکه برای درمان گلودرد نیز بسیار کارساز است. آویشن خواص ضد عفونی کنندگی دارد وبه خوبی از پس میکروارگانیسم هایی مانند قارچ ها و باکتری ها بر می آید. علاوه بر این آویشن خواص ضد اسپاسمی دارد. مصرف این گیاه به صورت دم کردنی یا جوشانده برای درمان گلودرد و سرفه بسیار موثر است .

روش استفاده :می توانید با جوشانده آویشن قرقره کنید. همچنین می توانید آویشن را دم کرده ویک قاشق عسل به آن اضافه کنید. این جوشانده برای تسکین گلودرد فوق العاده است .

توجه کنید اگر منشا گلودرد عفونت ویروسی باشد، با همین روش می توانید از پس آن بر بیایید. اما اگر منشا باکتریایی دارد، بهتر است هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید .

درمان گلودرد به کمک روی

وجود زینک برای عملکرد سلول های بدن ما لازم و ضروری است. پژوهش ها نشان داده مصرف مکمل زینک باعث کاهش دوره سرماخوردگی، آنفلوانزا و گلودرد می شود. توجه کنید که گوشت قرمز، حبوبات و غلات کامل نیز حاوی میزان قابل توجهی روی هستند .

محبوبه طیبی/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)