معافیت از سربازی فرزندان زنان سرپرست خانوار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: فرزندان زنان سرپرست خانوار با پیگیری کارشناسان این مجموعه از خدمت نظام وظیفه عمومی معاف می‌شوند تا برای رفع مشکلات اعضای خانواده خود اقدام کنند.

0

سرویس خبر به دخت/

جلال حسین‌زاده اظهار داشت: زنانی که زیرپوشش خدمات مختلف کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند می‌توانند برای معافیت فرزندان خود از خدمت وظیفه مقدس سربازی مبادرت کنند که در این راستا خدمتگذاران کمیته امداد نیز نهایت تلاش خود را می‌کنند.

وی تصریح کرد: با عنایت ویژه مسئولان این امکان فراهم شده است فرزندان زنان  سرپرست خانوار که زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند از خدمت وظیفه مقدس سربازی معاف شوند تا به عنوان کفیل خانواده در راستای توانمندسازی اعضای خانواده در کنار حمایت‌های این مجموعه مفید واقع شده و به مادران خود در امور مختلف یاری رسانند.

حسین‌‌زاده به اکرام ایتام زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و بیان داشت: مددکاران از طریق یافتن حامی و اکرام ایتام زنان سرپرست خانوار به دامان پرفیض مولای متقیان حضرت علی (ع) تمسک می‌جویند تا بخشی از بار عاطفی و مالی خانواده زنان سرپرست خانوار کم شده و گوشه‌ای از مشکلات آن‌ها رفع شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی زنان سرپرست خانوار را از جمله گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه عنوان کرد و افزود: عوامل مختلفی از جمله طلاق، فوت، اعتیاد همسر، از کار افتادگی، رها شدن توسط مردان مهاجر، داشتن شوهر بی‌مبالات و … منجر به این می‌شود که مسئولیت زندگی را بانوان عهده‌دار شوند لیکن این مجموعه با مشارکت خیران تمهیدات لازم را اتخاذ کرده است تا آن‌ها را زیرپوشش قرار داده و حمایت‌های مادی و معنوی به عمل آورد.

وی با اشاره به اینکه برای ارائه حمایت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خدمات بیمه درمانی تلاش می‌شود، اظهار داشت: تامین نیازهای زیستی معیشتی، ارائه معاضدت حقوقی و قضایی، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره، بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار، اشتغال و خودکفایی زنان سرپرست خانوار، تامین جهیزیه فرزندان و کمک به ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار از جمله اقداماتی که در راستای تسهیل شرایط زندگی این قشر از جامعه انجام می‌گیرد.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر