زنان مخترع ایران در سطح خاورمیانه رتبه اول را کسب کرده‌اند

مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده گفت: رتبه زنان مخترع و مبتکر کشور در دنیا عدد 15 است و زنان مخترع ایران در سطح خاورمیانه رتبه اول را کسب کرده‌اند.

0

سرویس خبر به دخت/

مریم مجتهدزاده لاریجانی، در همایش بانوان برگزیده صنعت، معدن و تجارت در میان بانوان فعال اقتصادی، تولیدی و تجاری گفت: در سالی که به نام تولید ملی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، همواره نقش بانوان در تولید و خودکفایی بیشتر  به چشم می‌خورد.

وی افزود: زنان جامعه ما برخلاف زنان سایر جوامع اروپایی و آمریکایی در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری‌های کشور حضور فعالانه داشته بطوری که حضور زن در کابینه دولت، مجلس و دستگاه های اداری و وجود بانوان  مدیر در بخشهای مختلف کشور گواه این مدعا است.

وی افزود : بانوان خلاق، مبتکر ورزشکار، مخترع و کارآفرین بسیاری در اقصی نقاط کشور وجود دارد، همچنین فرصت‌های برابری همپای مردان از حیث آموزشی، بهداشتی و اشتغال برخلاف سایر کشورهای اروپایی در ایران اسلامی بطور عین دیده می‌شود.

مجتهدزاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضور دختران در دانشگاه‌های کشورمان نسبت به پسران رقمی حدود 60 به 40 است که نیازمند سرمایه گذاری بیشتری از سوی مسئولین بر این موضوع است،

مشاور رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی شخصیت بانوان را احیا نموده و اعتماد به نفس حضور آن ها را در مدیریت کارخانه‌ها، ورزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مراکز تقویت نموده اند. به طوری که وجود زنان مخترع و مبتکر کشور در مقایسه با سایر کشورهای جهان عدد 15 بوده و عدد 1 را در سطح خاورمیانه کسب نموده‌اند.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده در بیان مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه زنان و خانواده در دولت‌های نهم و دهم گفت: در حوزه ساختاری و برنامه ریزی، مشاوره بانوان و خانواده برای وزرا تثبیت شد همچنین با تشکیل ستاد ملی زن و خانواده به ریاست آقای احمدی‌نژاد بسیاری از لوایح و قوانین که برای تصویب آن ها نیاز به تشکیل ستادی بود عملا انجام گرفت.

مجتهد زاده در پایان گفت: غربالگری بیماری‌های خاص زنان، ورزش گروهی، برنامه‌های ارتقاء مردم نهاد، توسعه عفاف و حجاب، تعاملات بین‌المللی طی یک برنامه ریزی دقیق و منسجم علمی پنجساله به زودی به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر