صف‌آرایی ایران مقابل حریفی پرقدرت

آخرین رویارویی ایران مقابل این تیم، مربوط به تیم ملی جوانان و در مسابقات مقدماتی آسیا باز می‌گردد که در این رقابت‌ها، ایران حریف سخت و قدرتمند خود را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد تا تیم شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌ها لقب گیرد.

0

سرویس خبر به دخت/

بازی دوستانه تیم ملی فوتبال بانوان ایران مقابل اردن امروز دوشنبه در تهران برگزار خواهد شد. اردنی که شاید برای ایران رقیبی جدید به حساب نیاید، اما قدرت این تیم از یک سو و ترکیب جدید تیم ملی ایران به همراه سرمربی پرتغالی‌اش

قرار است تیم ملی فوتبال بانوان در ادامه اردوی تمرینی خود، دو دیدار دوستانه را مقابل تیم ملی اردن برگزار کند. اردن تیم غریبه‌ای برای ایران نیست به طوری که پیش از این؛ تیم ملی فوتبال بانوان ایران سابقه بازی مقابل اردن را چه در مسابقات رسمی و چه در مسابقات غیر رسمی داشته است.

آخرین رویارویی ایران مقابل این تیم، مربوط به تیم ملی جوانان و در مسابقات مقدماتی آسیا باز می‌گردد که در این رقابت‌ها، ایران حریف سخت و قدرتمند خود را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد تا تیم شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌ها لقب گیرد.

اما تلخ‌ترین خاطره بازیکنان ایران هم مقابل این تیم رقم خورده است. زمانی که حدود یکسال پیش در مسابقات مقدماتی المپیک ایران مقابل اردن قرار گرفت، اما به دلیل داشتن حجاب از زمین مسابقه به بیرون کشیده شد تا بدون آنکه محک جدی مقابل حریفش بخورد، بازنده مسابقه قلمداد شود.

در آخرین جدول رده‌بندی فیفا، تیم ملی فوتبال بانوان ایران در جایگاه 53 جهان قرار دارد و به عنوان بهترین تیم در غرب آسیا شناخته می‌شود و تیم اردن هم جایگاه 58 را به خود اختصاص داده تا رقیب اصلی ایران در این منطقه به حساب آید. با این شرایط به نظر می‌رسد که انتخاب اردن برای برگزاری دو دیدار دوستانه هم آنقدرها دور از انتظار نبوده است.

براین اساس اولین دیدار دوستانه ایران پیش از مسابقات مقدماتی آسیا روز دوشنبه 23 و دومین دیدار دوستانه نیز 25 بهمن در ورزشگاه آرارات برگزار می‌شود که زمرد سلیمانی، زهره کودایی، محبوبه یوسف‌پور، آذر موسوی، کویستان خسروی، نجمه لطیفی، سمانه خدابنده، وحیده ایثاری، کوثر کمالی، سرشین کمانگر،زهرا قنبری، فاطمه ارژنگی،هاجر شاهمرادی،ندا عبدالله‌زاده، کتایون خسرویار، شیدا تخشا، مقرب زاد حسینعلی، ربابه رضالو، سارا قمی، مینا هاشمی، مریم رحیمی، مقابل ملی اردن در این دیدارها به میدان خواهند رفت.

همچنین این بازی به عنوان اولین تجربه سرمربی‌گری “هلنا کاستا” پرتغالی بر روی نیمکت تیم ملی فوتبال بانوان محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، ایران پیش از این دو بازی دوستانه مقابل اردن را در سال‌های 85 و 86 در ایران برگزار کرده که در دیدار اول با نتیجه 2 بریک شکست خورده و در دیدار دوم مقابل حریف قدرتمندش به تساوی دو بر دو قناعت کرده است. اما کارنامه دیدار این دو تیم به دیدارهای دوستانه ختم نمی‌شود به طوری که در مسابقات غرب آسیا هم ایران سه بار با حریف قدیمی خود روبرو شد که پس از دو باخت در آخرین دوره سه بر دو اردن را شکست داد.

منبع:ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر