شبکه فعالان ازدواج ساماندهی می‌شود

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: شبکه فعالان ازدواج‌ «شفا» به زودی با دریافت مجوز از سوی وزارت کشور کار خود را به صورت رسمی و ساماندهی شده آغاز می‌کند.

0

سرویس خبر به دخت/ 

محسن زارعی افزود: در راستای توانمند سازی نهادهای مرتبط با بحث ازدواج دوره‌های تخصصی را ترتیب دادیم که مورد شناسایی سمن‌‌های تخصصی دستگاه‌ها و سمن‌های با توانایی‌ و ظرفیت است تا با انتظارات یکدیگر آشنا شوند و از این طریق هم‌افزایی بین نهادها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: سمن‌های حوزه ازدواج و خانواده و نهادهای مرتبط با موضوع سبک زندگی اسلامی شناسایی شده و همگی در همایش‌های تخصصی برگزار شده حضور داشتند و پیشنهادهایی نیز برای رسمیت یافتن فعالیت‌های این نهادها داده شد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تاکنون این شبکه‌ها به عنوان یک مجموعه غیر دولتی در راستای ازدواج آسان، به موقع و پایدار عمل می‌کردند. ترویج فرهنگ ازدواج و تصمیم سازی اقدامات ازدواج مانند جهیزیه، فرهنگ سازی، مباحث آموزشی و کارگاه‌های توانمندسازی، شناسایی جوانان و برقراری ارتباط با جنس مخالف و ارائه خدمات تسهیلاتی از جمله فعالیت‌های شبکه فعالان ازدواج بوده است.

وی با اشاره به رتبه اول استان تهران در ثبت تعداد طلاق‌ها تصریح کرد: بحث طلاق یکی از معضلات اجتماعی و نیازمند این است که با همکاری نهادها به مردم اجازه داده شود که خودشان وارد میدان شوند و فرهنگ‌های غلط و حاشیه‌ها را که بعداً باعث اختلافات بیشتر می‌شود از میان بردارند و چه بهتر همین نهادهای مردمی که از جنس مردم هستند، در کاهش میزان طلاق مداخله داشته باشند.

منبع: فارس/ انتهای متن/

درج نظر