سبک زندگی نیازمند یک قرارگاه فرماندهی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طرح راهبردی سبک زندگی ادامه مسیر انقلاب اسلامی است که اگر درست تبیین شود ما را به آرامش، امنیت و ایمان می‌رساند و لزوم آن داشتن یک قرارگاه فرماندهی است.

0

سرویس خبر به دخت/

جمشید جعفرپور گفت :کمیسیون فرهنگی یکی از موضوعات اولویت دار خودش را بررسی ابعاد سبک زندگی قرار داده است و اگر نیاز به تبیین قوانین و ارائه پیشنهاداتی در صحن علنی مجلس باشد حتماً اقدام خواهد کرد و کارگروه‌هایی که مرتبط با این موضوع هستند سبک زندگی را در اولویت کارهایشان قرار دادند.

وی ادامه داد : اما قبل از مجلس ، شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث در مورد ابعاد و مؤلفه های تأثیرگذار را شروع کرده بود که به طور طبیعی و بنا به وظیفه ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد باید کار سیاستگذاری و تبیین راهبردها را انجام دهد و ذیل آن راهبردها قوانین به تصویب برسد، هم اکنون بین کمیسیون و شورای عالی انقلاب همفکری وجود دارد تا با همفکری بتوانند آن بخش هایی که از طریق قانون امکان پذیر است را با کارشناسی تبیین کنند.

جعفرپور با اشاره به اینکه بحث سبک زندگی باید در بین مردم نهادینه شود ادامه داد : هم اکنون وقتی خانواده ها در کنار هم جمع می شوند  حرف اول شان گرانی و نرخ ارز و دلار است درحالی که باید سبک زندگی جایگزین این بحث ها شود و مردم توجیه شوند که در بحث سبک زندگی مباحث اقتصادی نیز نهفته است.

وی سبک زندگی را ادامه مسیر انقلاب دانست و افزود : ما در این بحث نیازمند یک واحد مدیریتی هستیم که باید امور سیاستگذاری را انجام دهد و همچنین یک بخش اجرایی که در این بخش نباید تنها به امید دولت بود و نهادهای غیر دولتی و خصوصی نیز باید وارد عمل بشوند.

این عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه نهایت سبک زندگی به آرامش، امنیت و ایمان می رسیم تأکید کرد : ما باید از پوشش ، نوع معماری، حجاب، ازدواج، نحوه تولید و مصرف و بسیاری از امور مرتبط  با این موارد را به خوبی تبیین کنیم تا به باورهای اساسی در این مسیر برسیم و این باورها را بتوانیم در قلب و ذهن مردم نهادینه کنیم.

جعفر پور نقطه ضعف را در پیشبرد بحث سبک زندگی نداشتن قرارگاه و فرمانده دانست و گفت : در زمان جنگ ما قرارگاهی داشتیم که وقتی دستوری داده می شد همگی آن را لازم الاجرا می دانستند و از آن تخطی نمی کردند اما بحث سبک زندگی هم اکنون یک لشکر بدون فرمانده است که اگر اینگونه نبود سهم هر دستگاه مشخص می شد و دیگر موازی کاری در بین دستگاهها انجام نمی شد.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر