در زمان جنگ، خانم ها در فعالیت های اساسی حضور داشتند

اولین خبرنگار زن دفاع مقدس و همکار سایت به دخت در گفت وگو با خبرگزاری فارس می گوید: لزوم وجود یک خانم در کنار یک عالم متعهد و سیاستمدار واقعی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، همانطور که در زمان جنگ نیز این گونه بود.

3

سرویس اجتماعی به دخت/

مریم کاظم زاده” اولین خبرنگار زنی است که در سن 22 سالگی روایتگر جبهه های دفاع مقدس بود.  وی که قهرمان کتاب “خاطرات خبرنگار جنگی” است، خود در کتاب  “تا شهادت” به انتشار گوشه ای از خاطرات زمان جنگ خود پرداخته است.

کاظم زاده که در زمان دفاع مقدس در جبهه های جنگ حق علیه باطل و در جبهه های کردستان و سرپل ذهاب حضور داشته است، در بیان دغدغه های امروزی خود گفت: زمانی که ما در جبهه حاضر شدیم، آینده ای روشن تر را برای حضور بانوان در جامعه مان متصور بودیم، اما با گذشت چند دهه شرایط و اعمال نظرهای سلیقه‌ای مسئولان باعث شد تا برخی از بانوان فرهیخته کشور به انزوا کشانده شوند.

وی با اشاره به عدم حمایت و پشتیبانی مسئولان کشور از حضور خانم ها در عرصه های مهم اجتماعی و مخصوصا فرهنگی کشور گفت : در زمان جنگ رهبر کبیر انقلاب اسلامی با انتخاب خانم دباغ به عنوان همراه خود برای مسئولان کشور پیامی را داشتند که متأسفانه مسئولان یا این پیام را به درستی درک نکردند و یا اینکه این پیام خوشایند مسئولان نبود.

کاظم زاده که هم اکنون نیز در یکی از سایت ها فعالیت می کند، افزود: لزوم وجود یک خانم در کنار یک عالم متعهد و سیاستمدار واقعی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند همانطور که در زمان جنگ نیز این گونه بود.

وی ادامه داد: زنان نباید تنها در کارهای های حاشیه‌ای حضور داشته باشند.

این خبرنگار پرتلاش جبهه و جنگ با بیان اینکه گاهی اوقات تصور می شود که خانم ها با حضور در فعالیت های اساسی جامعه، از وظایف همسرداری و خانه داری خود بازمی مانند، گفت :ما در زمان جنگ پزشکان متخصص خانمی داشتیم که در خط مقدم جبهه حاضر می شدند حتی در جاهایی که بسیاری دکترهای مرد هم در آنجا حضور نداشتند و با این شرایط از وظایف خود در قبال خانواده هایشان نیز کوتاه نمی آمدند.

کاظم زاده افزود : همچنین ما در دوران جنگ پرستاران خانمی داشتیم که بدون حضور آنان پزشک حاضر نمی شد مجروحان جنگ را جراحی کند اما هم اکنون شرایط تغییر کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد که شرایط روز به روز برای حضور هرچه بیشتر و فعالتر بانوان در جامعه هموار شود و این امر مستلزم تغییر در نگرش مسئولان کشور است.

انتهای متن/

نمایش نظرات (3)