معرفی برگزیدگان جشنواره مد و لباس فجر

جشنواره مد و لباس فجر با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

2

سرويس خبر به دخت/

به گزارش خبرگزاري فارس، نخستین جشنواره مد و لباس فجر بیستم اسفند ماه با معرفی برگزیدگان مردمی در بخش های مختلف  و تقدیر از آنها به اتمام رسید. برگزیدگان عبارت بودند از:

در بخش مقاله: فاطمه ربیعی ایمانی

Dubai Best Hair Cut Salon For Junior Under Twelve

در بخش چادر: اکرم السادات بدری

در بخش مانتو: مینا عبدی

در بخش مقنعه: فرناز سلمانی

در بخش پژوهش: حمید رضا توسلی

این مراسم با حضور “حمید شاه آبادی”، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی افضلی، مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصرایران و نیز جمعی ازهنرمندان و علاقه مندان برگزارشد.

 ضمنا بخش مانتوی عمومی در گروه سنی نوجوان و جوان برگزیده‌ای نداشت و تنها از .”ژیلا شریعت مداری”و “آزاده مومنی”تقدیر  شد.

در بخش مانتوی عمومی مشاغل بدون معرفی برگزیده اول و دوم تنها  به معرفی  نفر سوم”یاسمن بحرینی” و تقدیر از”ناهید پداوند” اکتفا شد.

در بخش مانتوی عمومی برگزیده ای نبود و تنها هیأت داوران از “مریم یادگاری”،”فاطمه سلطانی”،”سارا علیپور”،”منیره فرشاد”، “سمانه سیار”،”جواد شادکام”،”لیلا خویینی ها” و “زهرا تقوی” تقدیر کرد.

در بخش لباس مجلسی هم “دینا عبد دوست”،”سمیرا اسفندیاری” به طور مشترک عنوان نفر دوم و “زهرا پرنده کنی” به عنوان نفر سوم را به خود اختصاص دادند ، اما در این بخش هم  برگزیده‌ای  معرفی نشد.

در بخش مانتوی مجلسی گروه سنی نوجوان و جوان هیچ اثری به عنوان اول و دوم معرفی نشد،اما “شبنم محمدی” به مقام سوم دست یافت .

از  “مرضیه صوفی”، “ زهرا علیزاده”، “فاطمه تاج‌فر”،” بهنام کریمی” و “سیهل عباسی” هم در این بخش تقدیر شد.

در حوزه چادر مجلسی اثری به عنوان چادر برگزیده انتخاب نشد و از “ مهدیه نوری”، “فرزانه وفادار یارمحمدی” و “ زهرا شراحی” تقدیر به عمل آمد.

در بخش چادر عمومی نیز هیچ برگزیده ای معرفی نشد ،اما  از “فاطمه گلدار” در این بخش و ” آزاده آرین” در بخش چادر میهمان تقدیر شد.

دربخش مقنعه  “مرضیه فرزین، “معصومه فهیم نیا”،”راضیه ابراهیمیان” مورد تقدیر قرار گرفتند.

از میان حدود 3 هزار مانتو، چادر و مقنعه ارسال شده برای شرکت در این جشنواره 270 اثر شایسته حضور در بخش رقابتی این جشنواره شناخته شده بود.

همچنین بیش از 70 مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این میان 40 مقاله به بخش رقابتی راه یافت.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مدو لباس فجر شنبه 20 اسفند در تالار وحدت برگزار شد.

به دخت: جشنواره مد ولباس متشکل از یک کمیته علمی ، جلسات سخنرانی ، میز گردهای تخصصی و کارگاه های آموزشی است. کارگاه های آموزشی مثل کارگاه دوخت سنتی، کارگاه مولاژ و …. بخش مقالات که یکی از مهم ترین بخش هایی است که می تواند به پویایی علمی و تولید دانش منجر شود ،از مقاله های اساتید و صاحب نظران در موضوعات مربوط به پوشاک و لباس و مد بهره گرفت و  بعد از بررسی  و چاپ به صورت  کتاب ، این مقالات  رادر دستور کار ستاد اجرایی و کمیته علمی جشنواره داد.

آثار به نمایش درآمده در موضوعات چادر، مقنعه و مانتو و شلوار بعد از داوری در محل  جشنواره واقع در خیابان حجاب در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت .  تعدادی از تولید کنندگان لباس و دست اندر کاران هنرهای تزئینی مربوط به صنعت پوشاک ، محصولات خود را برای فروش عرضه کردند .

بدیهی است بر پایی  مستمرجشنواره هایی از این دست در سطح کشور ،پیامدهای بسیار خوبی خواهد داشت. باید شرایطی  فراهم کرد تا  با برگزاری دوره ای  این جشنواره ها در  همه جای ایران  ، دختران و زنان ایرانی  با لباس های زیبایی که هویت ایرانی اسلامی دارند، آشنا شوند . فرهنگ سازی و آموزش استاندارد های مناسب برای پوشش از نتایج مهم  چنین اقداماتی است و نیزیکی از ره های مقابله با تهاجم فرهنگیست.

کیوان سهرابی دبیر جشنواره مد و لباس در مصاحبه ای که در روز پایانی جشنواره گفت :” قبول داریم که غالب لباس های ارائه شده در جشنواره از نوع لباس های مجلسی بوده .”

امید داریم که جشنواره مد ولباس همچون جشنواره های هنری فجر ، به صورت سالانه و مستمر برگزار شود . همچنین اانتظار داریم تا از این پس این جشنواره ها توسط خانم های متخصص مدیریت شود. /انتهاي متن/

نمایش نظرات (2)