دختری که موقوفه پدر را توسعه داد

دختر مرحوم حاج باقر لولاگر با وقف 5باب واحد مسکونی به ارزش بیش از 20میلیارد ریال با هدف توسعه بیمارستان لولاگر،‌ رسالت پدر خود را در وقف و انفاق ادامه داد.

1

سرویس خبر به دخت/

فهیمه لولاگر  اظهار داشت: بیمارستان لولاگر در سال  1324 ساخته شده و در سال 1335 وقف شده است.

این واقف خیر اندیش در ادامه با اشاره به وقف 5باب واحد مسکونی به ارزش 20میلیارد ریال،‌ برای توسعه بیمارستان لولاگر،‌ افزود: اموال خود را فقط برای خشنودی خدا وقف کرده‌ام.

لولاگر ابراز داشت: این بیمارستان به صورت خیریه اداره می‌شود و خدمات آن بر اساس تعرفه‌های وزارت بهداشت و درمان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: رضایت خداوند و توسعه بیمارستان جزء اهداف من بوده است و منتظر حصول آثار وقفی که انجام داده‌ام ، نیستم چراکه هدف من جلب رضایت خداوند است.

وی بیان داشت:‌ امیدوارم که مردم و کسانی که از تمکن مالی خوبی برخوردارند به نیاز نیازمندان توجه کنند و با درک شرایط محرومان، فقط در راه رضای خدا انفاق کنند.

لولاگر متذکر شد:‌ انفاق به منظور کسب پست و مقام  ارزشی ندارد.

وی با بیان اینکه خداوند اجازه انفاق را به افراد خاص خود می‌دهد، اضافه کرد: باید توجه داشت سعادت انفاق کردن فقط شامل حال افرادی می‌شود که خاص خداوند باشند.

لولاگر گفت:‌ اگر دستورات الهی مورد رعایت اشخاص قرار گیرند و  در نهایت منجر به خلوص نیت در آنها شود،‌‌ خداوند اجازه وقف کردن را به این دسته از افراد می‌دهد.

وی با بیان اینکه وقف کردن مستلزم دارا بودن ثروت‌های میلیاردی نیست،‌ خاطرنشان کرد: من به هر میزان که وسعت مالی داشته باشم ،به همان میزان نیز وقف خواهم کرد.

‌بیمارستان لولاگر در ابتدای تأسیس (1312) به صورت نوانخانه بوده است که بعد از مدتی مبتلایان به بیماری‌های داخلی و نیز بیمارانی که به سل مبتلا بوده‌اند در این مکان ویزیت و پذیرفته شدند.

این بیمارستان در سال 1335 توسط مرحوم حاج باقر لولاگر جهت اجرای سنت وقف نبوی و در راستای ارائه خدمات درمانی وقف شده است.

هم‌اکنون این بیمارستان از جمله مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی است که بر حسب مقررات و شرایط مراکز دانشگاهی دولتی با 6 بخش بستری و 11 درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی پذیرای مراجعین است.

منبع:فارس / انتهای متن/

نمایش نظرات (1)