طرح تشكيل شوراي عالي نمايندگان زنان كشورهاي اسلامي

کنفرانس نمایندگان زن پارلمان‌های کشورهای اسلامی، خواهان تأسیس شورای عالی برای نمایندگان زن مسلمان شد.

0

سرویس خبر به دخت/

دومین کنفرانس بین المللی نمایندگان زن پارلمان های کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی دیروز کار خود را در سودان آغاز کرد و تا دو روز آینده به کار خود ادامه خواهد داد.

روزنامه المصریون نوشت: این کنفرانس که با مشارکت بیش از ۲۳ کشور مسلمان در خارطوم در حال برگزاری است، بر حق زن در مشارکت های پارلمانی و اجرایی تاکید کرده و به زن مسلمان حق می دهد که در خط مقدم برنامه ها و طرح های دولتی قرار گیرد.

در مراسم افتتاحیه پارلمان، رییس مجلس سودان خواهان تدوین «سند اسلامی حقوق زن مسلمان» شد تا از طریق آن بتوان نقش زن مسلمان را در تمام کشورهای عضو همکاری اسلامی گسترش داد.

رئیس سابق کنفرانس نیز از شرکت کنندگان خواست تا طرح شورای عالی نمایندگان زنان پارلمان های کشورهای اسلامی را نیز تایید کنند.

این پيشنهاد در میان حاضران مورد استقبال وسیعی قرار گرفت. در ادامه برخی از نمایندگان شرکت کنننده پیشنهاد دادند که شبکه الکترونیکی برای زنان نماینده راه اندازی گردد و در آن تمام مواد قانونی که با موضوع زن در پارلمان های اسلامی تصویب می گردد، ثبت و ضبط گردد.

لازم به ذکر است که همزمان با این کنفرانس، دوره هشتم کنفرانس اتحادیه شوراهای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از روز ۱۷ تا ۲۲ ماه جاری در خارطوم در حال برگزاری است.

منبع: شفقنا/ انتهای متن/

درج نظر