سونیا گاندی: ذهنیت‌های مردسالارانه در هند باید اصلاح شود

سونیا گاندی، رئیس حزب حاکم کنگره در هند نگرش‌های اجتماعی شرم‌آور نسبت به زنان در هند را که منجر به وقوع جرایمی نظیر تجاوز گروهی به یک دختر دانشجو در شهر دهلی نو شد، محکوم کرد.

0

سرویس خبر به دخت/

سونیا گاندی،‌ رئیس حزب کنگره هند اظهار داشت: ما نمی‌توانیم ذهنیت‌های اجتماعی شرم‌آور را که منجر به خشونت‌های غیرقابل بیان نسبت به زنان و کودکان می‌شود، تحمل کنیم. هر زنی در کشور ما این حق بنیادین را دارد تا احساس امنیت و ایمنی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سونیا گاندی که به عنوان قدرتمندترین سیاستمدار کشور هند تلقی می‌شود، اظهار داشت: دختر 23 ساله‌ای که تجاوز گروهی به وی در ماه گذشته میلادی سبب اعتراضات سراسری در هند شد به طرزی غمبار تبدیل به نماد هزاران زنی شد که از سرنوشت مشابه وی رنج بردند.

گاندی 66 ساله در سخنانی در نشست مربوط به حزب خود در شهر جایپور در شمال هند تاکید کرد: تجاوز گروهی وحشیانه به یک زن جوان در پایتخت باعث شد که کل کشور به لرزه درآید. این زن جوان از جنبه‌های زیادی تجسم روح مطالبات هند است. ما تضمین خواهیم کرد مرگ وی بیهوده نخواهد بود.

سونیا گاندی خاطرنشان ساخت که این نیاز مبرم وجود دارد تا ذهنیت‌های مردسالارانه در هند اصلاح شود.

وی همچنین با اشاره به برخی اظهارات شگفت آور اخیر از سوی برخی سیاستمداران هند تاکید کرد که این اظهارات بازتاب یک نگرش کاملا غیرقابل پذیرش نسبت به زنان است.

اخیرا یکی از مقامات زن دولت ایالت مادهیاپرادش اظهار داشته بود زنانی که از محدودیت‌های اخلاقی پا را فراتر می‌گذارند شایسته مجازات هستند.

در هند هر ساله ده‌ها هزار دختر ناپدید می‌شوند. آن ها برای روسپی‌گری و بردگی خانگی به فروش می‌رسند. البته مواردی مشابه مورد رکسانا، هم رو به افزایش است، و در ایالات شمالی هند، این دختران برای ازدواج فروخته می‌شوند. در این ایالات تناسب میان تعداد مردان و زنان به‌خاطر رواج گسترده و غیرقانونی سقط جنین دختر، برهم خورده است.

منبع:شفقنا/ انتهای متن/

درج نظر