تصاویری از زنان مردنما در آلبانی!

دهکده‌ای عجیب در آلبانی،محل زندگی زنانی است که به خاطر محافظت از خانه و خانواده هرگز ازوداج نکرده و به مرور به شمایل مردان درآمده‌اند.

2

سرویس خبر به دخت/

 این زنان زمانی دختران جوانی بودند که دوست داشتند ازدواج کرده و مثل زنان دیگر مادر شوند، در حالی که خانواده‌های شان از آن‌ها می‌خواهند عهد کنند هیچ‌گاه ازدواج نکرده و تا آخر عمر دختر باقی بمانند.
در گذشته در دهکده‌های مناطق روستایی کوهستانی در آلبانی اغلب فضایی قبیله‌ای برقرار بوده که در آن‌ها خصومت‌های طایفه‌ای و قتل‌های ناموسی رایج بود، به همین دلیل در این مناطق تعدادی از این زنان مجبور می‌شدند تبدیل به مرد شده و سرپرست خانواده خود شوند. آن‌ها در ازای قربانی کردن ماهیت زنانه خود، از امتیازات دنیای مردانه برخوردار می‌شدند. دامن و بلوز زنانه را کنار گذاشته و شلوار و پیراهن مردانه را به تن کرده و موی بلند خود را نیز تبدیل به موی کوتاه مردانه می‌کردند.

آن‌ها با دیگر مردان همکار شده، سیگار کشیده و با غرور مردانه در شهر راه می‌روند. به آن‌ها دیگر «خاله» یا «خانم» نمی‌گویند، بلکه آن‌ها را به عنوان «آقا» و «عمو» صدا می‌زنند. تغییر هویت مطلق این زنان از زن به مرد در جوامع آن‌ها کاملا پذیرفته شده و مفروض است بدون آنکه مشکلی نسبت به این اتفاق داشته باشند. امروزه از این زنان، تنها تعداد معدودی زنده هستند. عکس‌های عکاس تایم و جیل پیترز از داخل این روستا را در زیر می‌بینید.

منبع: رویداد/ انتهای متن/

نمایش نظرات (2)