بی‌مهری وزارتخانه‌ها به زنان در حوزه اشتغال ادامه دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: زنان در حیطه‌ اشتغال، مورد بی‌مهری وزارتخانه‌های مربوط قرار گرفته‌اند به طوری‌ که هم‌اکنون شاهد نبود فضای مناسب کسب‌وکار برای این دسته از اقشار جامعه هستیم.

0

سرویس خبر به دخت/

ابراهیم نکو با بیان اینکه زنان می‌توانند همپای مردان در پیشبرد اقتصاد مقاومتی موثر باشند،‌ اظهار داشت:‌ برابر اسناد و مدارک، زنان با دقت نظر خود در بسیاری از مواقع در مقایسه با مردان موفق‌تر عمل کرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره بر اینکه قشر کثیری از افراد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند،‌ افزود: از آنجایی که زنان در کسب مدارج علمی موفق بوده‌اند ،می توانند نقش موثری را در پیشبرد اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

وی بیان داشت: چنانچه در پیشبرد اقتصاد مقاومتی توانایی زنان ایرانی نادیده گرفته شود بدون شک شاهد حصول موفقیتی در این راستا نخواهیم شد.

نماینده منتخب مردم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: کسب موفقیت در حیطه‌های مختلف از جمله در اقتصاد مقاومتی نیازمند مشارکت دادن بانوان ایرانی در فعالیت‌ها است.

نکو همچنین با تاکید بر ایجاد فضاهای مناسب کسب و کار برای این قشر از افراد جامعه،‌ بیان داشت: متاسفانه دراین باره شاهد کم لطفی‌هایی به این دسته از افراد هستیم.

به گفته وی، هم اکنون فضاهای مناسب کسب و کار برای این قشر از افراد جامعه آن طور که باید، مهیا نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: وزارتخانه‌های مربوط باید در حیطه اشتغال به زنان نگاهی برابر داشته باشند و تبعیضی را در برابر مردان برای آن ها قائل نشوند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل بافت فرهنگی به خصوص در حاشیه‌های استان‌ها محدودیت‌های فراوانی در خصوص زنان در حیطه اشتغال وجود دارد که لازم است این جهت نگرش ها تغییر یابد.

 منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر