برگزاری مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‎ها در گرگان

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بیست و سومین مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها 29 دی ماه به میزبانی گرگان انجام می‎شود.

0

سرویس خبر به دخت/

فائزه عبداللهی در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها برای برقراری ارتباط منظم و مستمر بین بانوان عضو و مبادله اطلاعات و یافته‎ها و زمینه‎سازی برای اتخاذ تصمیمات مشترک تشکیل شده است.

مجمع مشورتی بانوان نهادی مستقل از احزاب و جریانهای سیاسی است

وی تصریح کرد: مجمع شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها به منظور تحقق هر چه بهتر مفاد قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به ویژه در زمینه مسائل خانواده و بانوان، مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها به عنوان نهادی غیردولتی و مستقل از احزاب و جریان‎های سیاسی تشکیل شد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه مصوبه الزام شهرداری به تشکیل واحد امور بانوان در شهرداری‎ها یکی از مصوبات این مجمع بوده است ابراز داشت: این طرح پس از تصویب در مجمع مشورتی بانوان در جلسه روسای مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها با اکثریت آرا به تصویب رسیده است.

تصویب 14 طرح توسط مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای کلانشهرها و مراکز استانها

عبداللهی از تصویب 14 طرح توسط مجمع مشورتی بانوان خبر داد و متذکر شد: مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها فعالیت خود را از سال 1387 در شهر تهران آغاز کرد و پس از آن جلسات متعددی در شهرهای تهران، گرگان، کرج، اردبیل، ساری، مشهد، زاهدان، بوشهر، همدان، اصفهان، زنجان، تبریز، کرمان، خرم‎آباد، ارومیه، بندرعباس و کرج برگزار شد.

وی بیان داشت: مصوبه “الزام شهرداری با اجرای برنامه اصلاح الگوی مصرف و تشکیل ستاد هماهنگی اصلاح الگوی مصرف”، مصوبه “شهر دوستدار سالمند”، “بررسی پیشنهادات اصلاحی و الحاقی در لایحه برنامه پنجم توسعه در خصوص زنان و خانواده”، مصوبه “الزام شهرداری به تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‎ها”، “ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی در تمام مراکز وابسته به شهرداری” از جمله مصوبات مجمع مشورتی بانوان بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه مجمع با عضویت بانوان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها تشکیل می‎شود خاطرنشان کرد: جلسات مجمع با حضور نصف به علاوه یک اعضا رسمیت پیدا می‎کند.

7 مرکز استان به دلیل نداشتن عضو خانم در شورا در مجمع عضویت ندارند

عبداللهی افزود: در حال حاضر 36 نفر از 24 مراکز استان‎های کشور و کلانشهرها عضو مجمع هستند و هفت مرکز استان به دلیل نداشتن عضو خانم در شورا در مجمع عضویت ندارند.

به گفته وی برقراری و ارتباط منظم و مستمر بین بانوان شوراهای اسلامی کلانشهرها و شهرهای مراکز استان‎های کشور، مبادله اطلاعات، اخبار و تجربیات، بررسی مسائل کلی و عمومی خانواده و زنان در شهرهای مراکز استان شامل شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‎های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، پرورشی، بهداشتی، تربیتی و رفاهی از وظایف تعریف شده مجمع است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان اضافه کرد: تهیه، تدوین، ارائه طرح‎ها و پیشنهادات اصلاحی و راه‎حل‎های کاربردی به مراجع ذیربط بری رفع مشکلات مبتلابه زنان در شهرهای مراکز استان و دیگر شهرها و برنامه‎ریزی برای مشارکت گسترده بانوان در انجام خدمات مختلف و سایر امور مربوط با امور شهری از دیگر وظایف مجمع مشورتی بانوان است.

عبداللهی اظهار کرد: تصمیمات مجمع پس از تصویب به طور هماهنگ به شهرداری‎ها و دیگر دستگاه‎های اجرایی مرتبط ابلاغ می‎‎شود.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر