وضعيت قرمز در آمار طلاق استان تهران

مديرکل ثبت احوال استان تهران، از افزايش ۶ درصدي طلاق طي ۷ ماهه امسال خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، محمدمهدي اعلايي با اشاره به اينکه آمار طلاق نيز نسبت به سال گذشته ۵.۵۶ درصد افزايش داشته است، افزود: طي اين مدت ۱۸ هزار و ۴۰۰ طلاق به ثبت رسيده، در حالي که در مدت مشابه سال قبل ۱۷ هزار و ۲۶۷ واقعه طلاق ثبت شده بود.

مديرکل ثبت احوال استان تهران گفت: متوسط سن زوج به هنگام طلاق ۳۷.۶۷ سال و متوسط سن زوجه ۳۳.۱۱ سال ثبت شده است. همچنين نسبت ازدواج به طلاق ۲.۹۶ بوده است، يعني از هر ۳ ازدواج يکي منجر به طلاق مي‌شود.

وي در مورد فراواني نام‌هاي دختران و پسران در ۷ ماهه اول امسال، افزود: اسامي اميرعلي با ۳ هزار و ۳۸۹ مورد، اميرحسين با هزار و ۹۲۴ مورد، محمدطه با هزار و ۸۲۶ مورد، اميرعباس با هزار و ۷۳۷ مورد و علي با هزار و ۵۰۱ مورد داراي بيشترين فراواني در ميان اسامي پسران بوده که در ثبت احوال استان تهران به ثبت رسيده است.

وي گفت: براي دختران نيز نام‌هاي فاطمه با ۲ هزار و ۸۶۸ مورد، زهرا با هزار و ۶۹۵ مورد، نازنين زهرا با هزار و ۳۷۲ مورد، باران با هزار و ۲۶۵ مورد و حلما با يکهزار و ۲۳۷ مورد بيشترين فراواني را در ميان اسامي دختران به خود اختصاص داده‌اند.

مديرکل ثبت احوال استان تهران ادامه داد: طي ۷ ماهه امسال، ۳۰ هزار و ۴۰ واقعه فوت به ثبت رسيده که بيشترين علت مرگ و مير، بيماري‌هاي قلبي عروقي با ۱۳ هزار و ۲۱۶ مورد، سرطان‌ها و تومورها با ۳ هزار و ۴۸۱ مورد و بيماري‌هاي دستگاه تنفسي با ۲ هزار و ۸۰۵ مورد بوده‌اند.

وي به آمار ازدواج نيز طي اين مدت اشاره کرد و گفت: در استان تهران ۵۴ هزار و ۴۵۶ واقعه ازدواج در 7 ماهه امسال به ثبت رسيده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۴۴ درصد افزايش داشته است.

به گفته اعلايي، متوسط سن زوج در هنگام ازدواج ۳۰ سال و متوسط سن زوجه ۲۶ سال در پايگاه اطلاعات ثبت احوال تهران به ثبت رسيده است.

وي با اشاره به اينکه آمار طلاق نيز نسبت به سال گذشته ۵.۵۶ درصد افزايش داشته است، افزود: طي اين مدت ۱۸ هزار و ۴۰۰ طلاق به ثبت رسيده، در حالي که در مدت مشابه سال قبل ۱۷ هزار و ۲۶۷ واقعه طلاق ثبت شده بود.

مديرکل ثبت احوال استان تهران گفت: متوسط سن زوج به هنگام طلاق ۳۷.۶۷ سال و متوسط سن زوجه ۳۳.۱۱ سال ثبت شده است. همچنين نسبت ازدواج به طلاق ۲.۹۶ بوده است، يعني از هر ۳ ازدواج يکي منجر به طلاق مي‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر