زنان دنیا مخصوصا زن های مسلمان از امریکا متشکرند!

ما باید از خانم سفرِ “آنی رونفنلد” آمریکاییِ مالزیایی الاصل به مغرب تشکر کنیم و از این فتوای بسیار هیجان انگیز و مترقیانه ای! که در مورد جواز امام جماعت شدنِ زنان برای نمازگزاران مرد و زن داده است هم تشکر می کنیم.

1

فرزانه حکمت/

فی الواقع زنان مسلمان در کل دنیا و مخصوصا در کشورهای اسلامی بعد از امام جماعت شدن زنان برای جمع مختلط زنان و مردان دیگر هیچ مشکل حل نشده ای ندارند!
 ما همچنین باید از مراحم اتاق فکر ها در امریکا تشکر کنیم که اینقدر به فکر ما زنان مسلمان هستند و یکسره در جهت بهبود حال و وضع زندگی ما فکر می کنند و طرح می دهند و طرح های عالی شان را با کمک  شهروندان مهربان و تلاشگر امریکایی چون خانم “آنی رونفنلد”  هم بخوبی پیاده می کنند.
ما کاملا متوجهیم که درحال حاضر زنان در غرب مخصوصا در کشور ایالات متحده امریکا بهترین موقعیت را پیدا کرده اند از نظر فردی و خانوادگی و اجتماعی و بطور مثال زنان سیاهپوست از همه حقوق انسانی و اجتماعی بهره مند شده اند! با این  حال چرا این همه سعادت و بهروزی نباید به زنان در بقیه نقاط دنیا و از جمله در کشورهای اسلامی منتقل شود؟!
وقتی زنان مسلمان به یمن سیاست های صلح طلبانه و بشر دوستانه عموسام، خودشان و بچه ها و شوهر های شان همه باهم در اوج رفاه و آسایش و امنیت بسر می برند و مثلا در سوریه و یمن و عراق و افغانستان و … بهترین زندگی ها را تجربه می کنند! چرا بهره ای از این همه کمک و همیاری به مردم مغرب نرسد؟ حیف است که در این نقطه از دنیای اسلام مزه امنیت و آرامش  مترقیانه امریکایی را  مردم مخصوصا زنها  نچشند!
به نظر می رسد ایده خانم “آنی رونفنلد” بخوبی می تواند کشور مغرب را به سوی آرامش وامنیت و ترقی  سوق دهد و مخصوصا زنان مسلمان مغربی را از نعمت اسلام امریکاییزه شده ای که حتی برای عبادت جمعی  مسلمان ها هم نسخه های شفابخش و موثر می پیچد، بخوبی برخوردار کند.
این که بعضی افراد بدبین فکر می کنند ممکن است این قبیل حرکت ها باعث جنگ زرگری و بعد اختلاف های قومی و جنگ و جدل میان دسته های مختلف از جمله تنروها و محافه کارها و متدینین و مدرن ها و زنها و مردها و …. در این کشور شود، کاملا بی انصافانه است!
امیدواریم خانم “آنی رونفنلد” بعد از مغرب سری به بقیه کشورهای اسلامی هم بزنند با ایده های جالب و مساعی خیرخواهانه     
دیگر!

/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)