نمی‌دانم چرا عده خاصی به مسابقات اعزام می‌شوند

رکوردار دوی 100 متر بانوان ایران گفت: متاسفانه در اعزام های برون مرزی فقط عده خاصی حضور دارند و من نمی‌دانم که چرا این کار صورت می‌گیرد و امیدوارم در آینده این رویه تغییر کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، الناز کمپانی بعد از شکستن رکورد دوی 100 متر با مانع دوومیدانی بانوان اظهار کرد: مسابقات پیش فصل اولین رقابتی بود که من در این مدت در آن شرکت کردم و توانستم در همین اولین مسابقه رکورد این ماده را بهبود ببخشم. از این بابت خیلی خوشحالم و اینکه می‌توانم آینده بهتری داشته باشم انگیزه خوبی به من می‌دهد. باوجود اینکه زمان مورد نظرم را به دست نیاوردم اما به دلیل شکستن رکورد راضی هستم و به نظرم نتیجه من قابل توجه است چرا که از شهریور ماه سال گذشته در هیج مسابقه ای شرکت نکردم. من مطمئن بودم که می‌توانم رکورد بزنم اما این رکوردها من را راضی نمی‌کند.

کپمانی ادامه داد: ورودی مشخصی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گذاشته نشده است و بعد از مسابقه با نظر کمیته فنی افراد اعزامی مشخص می‌شوند. این امکان وجود دارد که من هم اعزام شوم چرا که در اولین مسابقه توانستم رکورد بزنم و نتیجه خوبی بگیرم اما تصمیم قطعی با کمیته فنی است.

او درباره برنامه های آینده خود گفت: ارتقاء دادن رکورد خودم و شرکت در مسابقاتی که در پیش داریم مهمترین برنامه های آینده من است. فقط امیدوارم هرچه زودتر سرپرست مشخص شود تا بتوانیم به مسابقات برون مرزی برویم و رکوردهایمان را بهتر کنیم. اگر به مسابقات معتبر برویم می‌توانیم با حریفان بهتری رقابت کنیم. هرچقدر که من مسابقه بدهم و با رقیبان بهتری بدوم رکوردم هم بهتر می‌شود. من آرزویی ندارم اما هدف بزرگم این است که سهمیه المپیک را بگیرم. اگر آرزو داشته باشی شاید نتوانی به آن برسی اما

اگر هدف داشته باشی حتما به آن می‌رسی و من مطمئنم که روزی به المپیک می‌روم.

کمپانی با تاکید براینکه فدراسیون باید حمایت بیشتری انجام بدهد، اظهار کرد: تنها مشکل فعلی من هزینه ها و در واقع مشکل مالی و امکانات است. به نوعی من و مربی امکانات را برای تمرین مهیا می‌کنیم. اگر فدراسیون حمایت بیشتری انجام بدهد و البته با برنامه هم باشد بهتر است و به نتیجه مساعدتری می‌ر‌سیم.

رکورددار دوی 100 متر با مانع بانوان با انتقاد از شرایط اعزام های برون مرزی تصریح کرد: سال گذشته من دو رکورد ایران را بعد از حدود 40 سال جابه جا کردم اما متاسفانه به مسابقات برون مرزی نرفتم و افرادی که شانس بیشتری داشتند به مسابقات رفتند. فکر می‌کنم من هم می‌توانستم به غیر از بازی های آسیایی در باقی مسابقات شرکت کنم و نتایج خوبی را بگیرم ولی متاسفانه نمی‌دانم چرا این کار را می‌کنند وهمیشه تعداد محدودی هستند که به مسابقات می‌روند؟ باید تعداد بیشتری از دختران به مسابقات برون مرزی اعزام شوند چراکه پسران خیلی بیشتر هستند. امیدوارم امسال تغییراتی رخ بدهد و این رویه تغییر کند.

او درباره رقیبان خود در آسیا نیز اظهار کرد: رقیبان امکانات بهتری را نسبت به من در اختیار دارند و از همه نظر همه نوع امکانات را دارند و تحت پوشش هستند. اگر کنار رقیبان قدرتمندم بدوم می‌توانم مثل آن‌ها باشم. چون تمرینات من کمتر از آن ‌ها نیست و می توانم کنارشان باشم و سبقت بگیرم.

کمپانی درپایان گفت: برای حضور در المپیک باید پیست مناسبی داشته باشیم و هم چنین اردوهای منظمی همراه با مربی خوب در اختیارمان باشد. از نظر مالی هم باید فدراسیون و مسئولان پشتمان باشند و حمایت لازم را انجام بدهند. در این مدت تمام هزینه ها را خودم انجام می‌دهم و حتی هزینه اردوی برون مرزی را هم خودم دادم. بنابراین برای حضور در المپیک باید شرایط و امکانات در اختیار دوومیدانی کاران باشد.

/انتهای متن/

درج نظر