جواهر باشیم

صفحات تقویم ما پر است از اتفاقات و مناسبت های مختلف؛ یکی اش هم روز زن و روز مادر.

0

 نسیم شهسواری/

بمناسبت  زن و  مادر  که گذشت دنیای مجازی پر شده بود  از انواع و اقسام متن ها و جوک ها! یک عده زن را لطیف و فرشته و معجزه و … می دانستند و یک عده مادری را انتهای مقصد بشری و چیزی در حد فرشته ای از خود گذشته و بی خطا!

اما آیا زن فرشته و آهو و پروانه است خیر زن ، زن است زن نه فرشته است و نه آهو و نه پروانه و … زن انسانه با احساسات، نیازها، خواسته ها و اشتباهات انسانی…

در این میان یک  دسته از پیام ها بودند که مدام زن ها را به شوخی نصیحت می کرد به مدح و ثنای شوهر گفتن و الکی عاشقانه و گاهی ذلیلانه صحبت کردن برای گرفتن کادوی روز زن!! که اغلب هم سرویس جواهره!

الان نمی خوام بگم سرویس جواهر بده و نمی خوام یگم خانم ها،  این مادیات زندگی اخ و بده!

 نه هدیه گرفتن بده  و نه طلا و جواهر خواستن! صرف هدیه دادن و هدیه گرفتن به هر بهانه ای اصلا قشنگ و جذابه و دوست داشتنیه برای هر کسی . مخصوصا وقتی نشونه اهمیت داشتن و ارزش قائل بودن برای کسیه و این که اطرافیان به یادمون هستند.

ولی آیا به هر قیمتی کادو گرفتن را باید به آدمها سفارش کرد؟ ! این که بگیم در دید دیگران این قدر ارزش زن و شخصیت و وجودش پایینه که برای صرف به دست آوردن یک تیکه طلا و یا جواهر و یا هر چیز مادی دیگری تظاهر به دوست داشتن، تملق گویی، ذلت و … هر چیز دیگه ای بده! شاید یک عده ای این طورهم باشند،  ولی تعمیمش دادن به همه و رواجش انگار که همه زنان این گونه اند دردآوره!

این سطحی نگری، این مادی گرایی، این پایین آوردن ارزش زن، ارزش انسان خیلی خیلی دردآوره! بدبختانه خود ما زنها  چنین چیزهایی را بدون فکر کردن بازنشر می کنیم و بعد مدام می نالیم که چرا دخترهای امروزی دنبال پول هستند و چرا به یک زندگی حداقلی ولی بی ریا و با عشق پاک!! تن نمی دهند!

 فراموش نکنیم که چه بسیار مادرهایی بودند که   وسعت اندیشه شون  ، مرامشون و شیوه نیکوی زندگی کردنشون  جواهر درخشان زندگیشون  بوده است .

اصلا خودشون جواهر بودند. ای کاش  کمی این  جواهرها هم مطرح می شدند. ای کاش می گفتیم که  مثل آنها خودمان جواهر باشیم !

/انتهای متن/

درج نظر