آنچه از خواص روغن که نمی دانستید

این روزها که ماه های پایانی سال را می گذرانیم ، همه به دنبال تمیز کردن و نو کردن زیبا کردن خونه و زندگی هستیم و می خواهیم سال نو را با پاکی و تمیزی و درخشندگی شروع کنیم . انصافا یکی از کارهای سخت دراین زمینه تمیز کردن دیوار و سقف روغن گرفته آشپزخانه است.

0

نسیم شهسواری/

یکی از کارها سخت و مشقت بار خانه تکانی و تر و تمیز کردن شب عید ، پاک کردن دیوارها و سقف های روغن گرفته آشپزخانه است، کاری که تقریبا هیچ کدام از ما خانم ها دوست نداریم و دلمون نمیخواد که پاک کردن و تمیز کردن این لکه های سمج ، سهم ما از خانه تکانی باشه و البته به لطایف الحیلی هم آن را به عهده مرد خانه و یا نظافت چی شب عید منزل می گذاریم.
پس به نظر ما خانمها روغن ها ، دشمن درجه یک نظافت و پاکیزگی خونه ما هستند
اما آیا تا به حال فکر کردید که همین روغن پر درد سر میتونه رفیق دوست داشتنی زیبایی خونه ما باشه ؟
بله همین روغن را عرض می کنم.
چه طوری ؟
بد نیست بدونیم که روغن‌های گیاهی و نباتی مانند روغن زیتون و آفتابگردان به غیر از خواص خوراکی، مهارت اعجاب‌آوری در کار نظافت دارند. این روغن‌ها خاصیت لکه‌بری دارند.
شاید باورتان نشود که این چربی های پر درد سر ، که تا به حال دوستان خوبی برای ما نبودند ، حالا می توانند همراه دوست داشتنی ما در نظافت منزل باشند
کافیست امتحان کنید
با کمی روغن نباتی و یک قاشق چای خوری نمک یک خمیر اعجاب انگیز درست کنید و با آن تابه‌های چدنی را بسابید و با آب گرم بشویید. اثری از باقیمانده غذا بر روی تابه نخواهید دید شگفت انگیز است نه ؟
حال بیایید کار دیگری را امتحان کنیم و ببنیم که روغن ها با دستان رنگی ما چه می کنند؟ اگر دستان تان رنگی شده است، نگران نشوید.روغن ها به کمک ما می آیند. دستان‌تان را با کمی روغن به هم بمالید وسپس با صابون بشویید. وای چه دستان تمیزی ، باور نمی کنید ؟
کاربرد دیگری که روغن ها در زیبایی و نظافت ما دارند در حیطه نظافت شخصی است. هر کسی از داشتن کفشهای تمیز و براق خوشش می آید. بد نیست بدانید که این روغن‌ها برای از بین بردن خش‌ها وخراش‌های کفش چرمی هم مفیدند. تنها کافی است یک قطره روغن را بر روی پارچه نرمی بریزید و بر سطح کفش بمالید. فراموش نکنید قبل از این کار ابتدا خاک کفش را پاک کنید.
و اینک سری به اتاق پذیرایی مان می زنیم ؛ وا ی خدای من چه چوبهای خشکی! جلوگیری از ترک خوردن یا خشکی وسایل چوبی منزل از سبد حصیری گرفته تا مبلمان چوبی یکی دیگر از کاربردهای روغن در زیبایی و درخشندگی خانه ماست. برای این کار می‌توانیم ۲ فنجان روغن روی چوب‌ها بکشید تا شاهد درخشندگی خیره کننده آنها شویم . البته باید دقت داشت که اگر رنگ چوب مان روشن است از مقدار مساوی روغن و آب لیمو استفاده کنیم.
و در آخر، برق انداختن سطوح استیل ضد زنگ از هنرهای باورنکردنی این روغن‌هاست.
منتظر ترفندهای بعدی برای داشتن خانه هایی ، زیبا ، تمیز و درخشان باشید .

/انتهای متن/

درج نظر