20 درصد کاندیدای شورایاران محلات را زنان تشکیل دادند

به گزارش به دخت شماری از شهروندان تهرانی دیروز در 22 منطقه ی تهران  به پای هزار و 800 صندوق رأی شورایاری ها رفتند تا پس از 6 سال وقفه سرانجام در روزهای پایانی سال ٬93 شورایار منتخب محله خود را برای 4 سال روانه سراهای محلات کنند. نتایج نهایی این انتخابات امروز و حداکثرصبح فردا اعلام میشود تا 3 هزار و 500 شورایار در سال جدید کار خودشان را که همان نظارت بر مدیریت شهری است به طور رسمی در 354 محله تهران آغاز کنند.

0

به گزارش ستاد خبری چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها ، رای گیری چهارمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران از ساعت 9 صبح روز جمعه 22 اسفند ماه 1393 با صدور پیامی از سوی مرتضی طلایی، رئیس ستاد انتخابات شورایاری های محلات شهر تهران آغاز شد.

شورایاری در محله ها

مرتضی طلایی صبح دیروز در کنفراس خبری آغاز انتخابات چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها عنوان کرد : در هر محله 7 نفر از 30 کاندیدی که تعداد رای بالاتری را اخذ کنند به عنوان اعضای اصلی شورای محله و3 نفر دیگر به عنوان عضو علی البدل انتخاب می شوند.
وی ادامه داد: در مرحله بعدی 6 عضو دیگر به طور غیر مستقیم به جمع این 7 نفر اضافه خواهند شد. این افراد عبارتند از ، یک نفر از  مسجد محل،روحانی مسجد، 2 نفر نماینده از مدرسه دخترانه و پسرانه ، یک نفر از اعضای کسبه ، یک نفر از هیات های مذهبی و یک نفر هم از اعضای بسیج خواهد بود که  در نهایت به 7 عضو شورایاری اضافه  و در کل تعداد  این افراد به 13 نفر اصلی هیات امنای شهر تهران خواهد رسید.
طلایی در ادامه خاطر نشان کرد: به محض ورود به سال 94 با برگزاری انتخابات هیات امنا سراهای محله، 345 سرای محله فعلی را تحویل خواهیم داد و بلافاصله با فرآیند آیین نامه های محله نسبت به مدیریت محله اقدام خواهد شد .
رئیس ستاد چهارمین دوره انتخابات شورایاری های محلات شهر تهران برای انجام هر چه بهتر این وظایف 3 رکن اساسی را مد نظر قرار داد و افزود: یکی از وظایف مهم در انجام این امر بحث نیاز سنجی ؛ شناخت مشکلات، انتقال انها برای حل هر چه سریعتر به تمام دستگاههای اجرایی و دریافت مطالبات مربوط انها باشد.

13 حوزه کار تخصصی در محله ها

وی دومین امر مهم را نظارت بر مجموعه شهری و ارتباط با شهرداری ها دانست . همچنین در امر محله داری مهمترین اصل که سومین

رکن اساسی است را بحث فعالیت خواند و تصریح کرد: .در حوزه فعالیت های سرای محل 13 حوزه کار تخصصی وجود دارد که سند چشم انداز محلی و بومی سازی در محلات  برابر بر نیازهای محله  تدوین و در راس امور قرار خوهد گرفت.
طلایی به این اصل اشاره کرد که اگر بتوانیم با محوریت مساجد یک قرار گاه فرهنگی را ساماندهی کنیم بسیاری از مشکلات در محلات رفع رجوع خواهد شد.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها داشت: درباره شمارش آرا اظهار داشت: پس از اتمام رأی‌گیری بلافاصله شمارش آرا شروع می‌شود و 12 ساعت بعد شمارش اولیه آرا به اتمام و میزان مشارکت مردم در این انتخابات اعلام خواهد شد.

 01

این در شرایطی است که پیش از این نامزدهای حضور در این انتخابات از دوم بهمن ماه برای شرکت در انتخابات به رقابت پرداخته بودند.
دکتر طلایی در پیام آغاز انتخابات، با اشاره به اهمیت برگزاری این انتخابات، آن را برگ زرین دیگری در کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تاکید کرد: دنیا باید این انتخابات را ببیند که جمهوری اسلامی برای مشارکت مردم در مدیریت محلات شهر تهران هم به آرای شهروندانش توجه می کند.

اعلام نتایج  

طلایی افزود: این وعده را هم به مردم می دهیم که تا 12 ساعت بعد از اتمام زمان رای گیری، نتایج این انتخابات را اعلام خواهیم کرد.
مرتضی طلایی در رابطه با شرایط رای دهندگان گفت: همراه داشتن شناسنامه برای شهروندانی که می خواهند رای بدهند به علت ممهور شدن به مهر انتخابات الزامی است؛ همچنین رای دهندگان حداقل باداشتن 18 سال سن می توانند در این انتخابات شرکت کنند و در صورت امکان، حتما در محله خود رای خود را به صندوق ها بیندازند.

زنان شورا یار محلات

رییس ستاد اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران با بیان اینکه ستاد اجرایی شورایاران با الهام گرفتن از تجربیات 3 دوره قبل، تلاش دارد در راستای تدوین آیین‌نامه، شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های جدید ضعف گذشته را جبران کند، بیان کرد: 20 درصد کاندیدای شورایاران محلات را زنان تشکیل دادند و من به شخصه معتقدم بانوان به دلیل قابلیت‌های فراوان در شناخت مشکلات و نیازها می‌توانند نقش عمده‌ای در این انتخابات ایفا کنند.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران نیز با بیان اینکه روند برگزاری چهارمین دوره شورایاری ها قابل قیاس با دوره های گذشته نیست، اظهار داشت: در دوره چهارم، شورایاری ها به یک بلوغ فکری رسیدند و سطح تحصیلات، سابقه، تجربه و ترکیب افراد از ابعاد مختلف قابل توجه بوده است. مشارکت مردم در این سطح نشان می‌دهد که شورایاری‌ها توانسته‌اند تبلور عینی تاثیر مردم در سرنوشت محلات را رقم بزنند

قالیباف با بیان اینکه هنوز به نقطه کمال نرسیده ایم، عنوان کرد: شورای محلات می توانند در همه شهرهای کشور یاری رسان شوراهای شهر باشند و زمانی می توان گفت به وضعیت مطلوب رسیده ایم که به جای شورایاران، شورای محلات در سراسر کشور تشکیل شود

 محمد سالاری  رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌های شهر تهران همچنین  اظهار داشت:  در برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها 9 نفر از اعضای شورای شهر در کنار  4 هزار و 800 ناظر کار صيانت از این دوره انتخابات را بر عهده دارند و این درحاليست که وزارت کشور و فرمانداری هم به عنوان ناظران عالی از آرای شهروندان صيانت میکنند

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌های شهر تهران اظهار امیدواری کرد: شهروندان کسانی را برای شورایاری‌ها انتخاب کنند که مهمترین دغدغه آنها رفع مشکلات محلات و شناسایی چالش‌ها باشد و در نهایت با شناسایی مشکلات آنها را به مجموعه مدیریت شهری انتقال و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند.

/انتهای متن/

درج نظر