عشق ، سرباز نروژی را شیعه كرد

جوان نروژی که در سال 1981میلادی در قالب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) مستقر در جنوب لبنان به این کشور آمده بود و در دوران ماموریت خود با دختری شیعی در جنوب آشنا شده بود پس از 20سال برای ازدواج با او بازگشت.

0

سرویس خبر به دخت/

“راگنار” سرباز نروژی سال‌های طولانی را در کنار خانواده «نجاح هاشم» ساکن روستای «…تبنین» نجاح سپری کرد ولی زمانی فرا رسید که می‌بایست به کشورش نروژ باز می‌گشت. او که درک کرده بود كه قادر به تامین زندگی و ازدواج با نجاح نیست لذا تصمیم گرفت رابطه خود را با نجاح قطع کند و به کشورش بازگردد.

راگنار بعدها فهمید که پدرش که چندان از ایجاد رابطه پسرش با یک دختر شیعی جنوب لبنان راضی نبوده، از مسئول وی در یونیفل خواسته بود، او را به نروژ بازگرداند. این قطع رابطه که 15 سال به طول انجامید، سرانجام با بازگشت راگنار به لبنان از سر گرفته شد و عشق بیست ساله این نظامی نروژی دوباره زنده شد.

راگنار تصمیم گرفت اسلام آورده و مذهب تشیع را اختیار كند تا بدین ترتیب عشق بیست ساله خود را از دست ندهد، این تصمیم با استقبال خانواده نجاح و خویشاوندان وی روبرو شد.

“تمیور غوکسل” که به عنوان مشاور در نیروهای یونیفل در جنوب لبنان در دهه های 80 و 70 میلادی مشغول به خدمت بود، درباره ایجاد این نوع رابطه‌های عاشقانه میان سربازان یونیفل و ساکنان محلی مناطق جنوب لبنان گفت: اینگونه رابطه‌ها اتفاق افتاده ولی زیاد رایج نشده است و من داستان‌هایی درباره سربازان نروژی که با دختران ساکن در منطقه مأموریت خود ازدواج کرده‌اند، به خاطر دارم و الان این خانواده‌ها در نروژ زندگی می‌کنند.

/انتهای متن/

درج نظر