فدراسیون درحال تدوین آیین‌نامه موتورسواری زنان است

فدراسیون موتورسواري تلاش می کند تا پایان هفته آینده جلسه مشترکی با مسئولان امور بانوان وزارت ورزش و جوانان جهت بررسی فعال شدن رشته موتورسواری زنان و جزئیات اجرایی آن برگزار کند .

0

سرویس خبر به دخت/

دستورالعمل های ارائه شده از سوی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان تدوین خواهد شد.

این مسئول ورزشی ادامه داد: قطعا موتور سواری زنان همچون اتومبیل رانی در مکان های مشخص و پیست ها انجام خواهد شد و تمرینات یا آموزش این رشته زنان خارج از این مکان ها برگزار نمی شود.

شهریاری اظهار امیدواری کرد:رشته موتور سواری زنان همچون اتومبیل رانی مورد توجه دختران و زنان کشور قرار گرفته وهمانطور که این رشته در سراسر کشور در نهایت نظم و مقررات برگزار می شود، این رشته نیز در راستای شئونات اسلامی و حفظ سلامتی آنان و در چارچوب قوانین ومقرراتی که بزودی تعیین خواهد شد برگزار شود.

“شهزاد کیانی “دبیر فدراسیون موتور سواری و اتومبیل رانی نیزگفت:‌ تا پیش از این جلسات متعدی بین فدراسیون و مسوولان امور زنان وزارت ورزش برگزار شده است و خوشبختانه تاکنون هیچ منع قانونی برای پیگیری این موضوع وجود نداشته است .

وی تصریح کرد:تا زمانی که مجوز رسمی و کتبی فعالیت زنان در رشته موتور سواری از سوی ورازت ورزش و جوانان به فدراسیون موتور سواری واتومبیلرانی ابلاغ نشود ،هیچ برنامه ای در جهت آموزش یا تمرین زنان در این رشته انجام نخواهد شد.

کیانی اضافه کرد: فدراسیون موتور سواری و اتومبیل رانی تابع قوانین وزارت ورزش است و هیأت ها و باشگاه ها نیز از این قوانین تبعیت خواهند کرد و تا کسب مجوز رسمی و تدوین آیین نامه های اجرایی آن هیچگونه فعالیتی در این رشته زنان صورت نمی گیرد.

چندی پیش معاون امور ورزش بانوان و ورزش همگانی وزارت ورزش گفت:با توجه به جذابیت رشته موتور سواری و وجود علاقمندان زیاد این رشته درمیان دختران و زنان ایرانی ، در جلسه ای با حضور مسئولان فدراسیون مربوطه تصمیماتی برای فعالیت آنان دراین رشته گرفته شد.

“مرضیه اکبر آبادی” افزود:زنان براساس این مجوز نمی توانند در کوچه و خیابان موتور سواری کنند، بلکه تنها اجازه دارند در پیست های ورزشی تمرین کرده و در رقابت های رسمی یا منطقه ای شرکت کنند.

معاون امور ورزش بانوان و ورزش همگانی وزارت ورزش ادامه داد:قطعا لباس مناسب برای زنان ورزشکار در این رشته طراحی خواهد شد.

منبع:زنان پرس/ انتهای متن/

درج نظر