فیفا هنوز حضور بانوان محجبه را تصویب نکرده است

رییس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال گفت: هنوز موضوع بلامانع بودن حضور بانوان با پوشش اسلامی به تصویب نهایی فیفا نرسیده است.

0

سرویس خبر به دخت/

فریده شجاعی درباره زمان برگشت هلنا کاستا، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: پیگیری‌های لازم از سوی فدراسیون انجام شده و این که چه زمانی ویزای این مربی آماده می‌شود، مربوط به وزارت امور خارجه است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر کاستا نیاید اردوی تیم ملی که قرار است 23 دی برگزار شود منتفی خواهد شد؟ گفت: اگر کاستا هم نیاید دنیا زیر و رو نمی‌شود و ما اردو را برگزار خواهیم کرد، چون وقت کمی را تا مسابقات مقدماتی جام جهانی داریم و باید ملی‌پوشان آماده شوند.در صورتی که کاستا نتواند در زمان مقرر به اردوی تیم ملی برسد، با مربیان خوب داخلی این اردو را برگزار خواهیم کرد.

وی درباره انتخاب شدن ایران به عنوان الگوی توسعه فوتبال بانوان گفت: اردن همه ساله جلسه‌ای را با حضور نمایندگانی از فیفا برگزار می‌کند که شاهزاده اردن به عنوان رییس کنفدراسیون غرب آسیا و عضو هیات رییسه فیفا مسئول این جلسه است و یک کشور به عنوان الگو در فوتبال بانوان مورد بررسی قرار می‌گیرد که در این دوره ایران به عنوان الگوی توسعه فوتبال بانوان انتخاب شده است.

شجاعی گفت: در این جلسه  با ارايه  گزارشی را از برنامه‌ها و کارهای انجام شده در فوتبال بانوان ایران ،پیشنهاد  برگزاری مسابقات آسیایی و فوتسال بانوان را مطرح خواهم كرد ،چون این مسابقات می‌تواند در توانمند شدن تیم‌های باشگاهی کشورها به خصوص در غرب آسیا تاثیر بسزایی داشته باشد. در حال حاضر فاصله کشورهای شرق و غرب آسیا زیاد است و باید برای کم کردن این فاصله بهای بیشتری به رقابت‌های غرب آسیا داده شود.

وی در پاسخ به این که آیا بحث حضور بانوان کشورهای اسلامی با پوشش در مسابقات بین‌المللی به صورت رسمی از سوی فیفا ابلاغ شده است؟ گفت: هنوز این موضوع به تصویب نهایی فیفا نرسیده است. باید ابتدا این بحث در اساسنامه فیفا وارد شود.قرار است امسال اساسنامه فیفا اصلاح شود که یکی از موضوعاتی که اصلاح خواهد شد موضوع بلامانع بودن حضور بانوان با پوشش اسلامی است. به هر حال غیر از ایران کشورهای عربی هم به دنبال قانونی شدن این موضوع هستند و من باز هم در این جلسه به اهمیت این بحث اشاره خواهم کرد.

منبع:ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر