تولید کننده فیلم بانوان نینجا کار ایرانی از رویترز اخراج شد

معاون اجرایی خبرگزاری رویترز گفت: تهیه فیلم ویدئویی بانوان نینجاکار اقدامی صحیح در خبرگزاری رویترز نبود که در همین راستا «صنم شنتیایی» را که اقدام به تهیه و تولید این فیلم کرده بود، از خبرگزاری اخراج کردیم.

0

سرویس خبر به دخت/

استوارت دی کارل معاون اجرایی خبرگزاری رویترز در دیدار با محمدزاده معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اظهار داشت: متأسفانه موضوع فیلم بانوان نینجاکار، فیلم ویدئویی ارسالی رویترز، اقدامی صحیح در خبرگزاری رویترز نبود و ما «صنم شنتیایی» را که اقدام به تهیه این فیلم کرده بود از این خبرگزاری اخراج کرده‌ایم.

وی افزود: همه می‌دانند ایران کشوری مهم و تاثیرگذار در جهان است و برای خبرگزاری رویترز بسیار مهم است که به جای تهیه خبر از خارج ایران، بتواند مستقیماً از این کشور خبر و گزارش تهیه و برای مخاطبانش ارسال کند.

معاون اجرایی خبرگزاری رویترز اضافه کرد: برای ما مهم است که اقرار کنیم در موضوع مربوط به انتشار فیلم نینجاها، فعالیت ما منصفانه نبوده و باید جبران شود.

در ادامه این دیدار محمدجعفر محمدی زاده معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: در مورد تخلف خبرگزاری رویترز در موضوع مربوط به بانوان نینجا کار، به نظر ما این یک اشتباه ساده و مرتبط با یک نفر نبود چون در هر رسانه، یک خبرنگار، سردبیر و مدیر خبر وجود دارد و آن ها بر تهیه و انتشار خبر نظارت دارند.

وی گفت: در این موضوع دولت سعی نکرد مدعی باشد و از رویترز شکایت کند و به هر حال شاکیان خصوصی که از فیلم رویترز آسیب دیده بودند از این خبرگزاری شکایت کرده و این شکایت را تسلیم دادگاه کرده‌اند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تصریح کرد: با توجه به طرح این موضوع در رسانه‌های ایران، افکار عمومی از دولت انتظار داشت تا ضمن اطلاع رسانی، نسبت به این اقدام عکس العمل نشان دهد، بنابراین واکنش ما نیز بر خواسته از حساسیت افکار عمومی بود که حکم به تعلیق فعالیت‌های دفتر رویترز بدهیم.

محمدزاده ادامه داد: اکنون نیز با توجه به تاثیر تخلف رویترز بر افکار عمومی مردم ایران، انتظار ما این است که خبرگزاری با انتشار اخبار درست از جمهوری اسلامی ایران، تخلف و اشتباه گذشته‌اش را جبران کند و بهترین عذرخواهی نیز ادامه کار درست است تا مردم ایران ببینند خبرگزاری رویترز با فعالیت صحیح و درست از اقدام گذشته‌اش عذرخواهی کرده است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد ادامه داد: نظراتمان را به دادگاه ارائه داده‌ایم و با برخی از اعضای هیئت منصفه نیز در این خصوص گفتگو کرده‌ایم. دادگاه در حضور هیئت منصفه برگزار می شود و امیدوارم شما خوب و منطقی در دادگاه از خود دفاع کنید و فکر می کنم اگر در دادگاه قول جبران بدهید، هیئت منصفه به نفع شما رأی خواهد داد.

وی اضافه کرد: البته خبرگزاری رویترز شاکی خصوصی دارد و باید رضایت آنان را نیز جلب کند. در ایران اصل تفکیک قوا پذیرفته شده است، بنابراین، قوه قضائیه از دولت مجزا است و به صورت مستقل عمل می‌کند.

خبرگزاری رویترز چندی پیش به خاطر تهیه و پخش یک فیلم ویدئویی با محتوای منفی از فعالیت‌های ورزشی بانوان و انتخاب تیتر «هزاران زن نینجا، به عنوان آدمکشان ایرانی، آموزش می‌بینند» منتشر کرد که موجب شکایت بانوان ورزشکار ایرانی از این خبرگزاری شد.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر