زنان 19 برابر بیش از مردان در ترک اعتیاد شکست می‌خورند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در صورتی که یک زن و مرد معتاد در شرایط یکسان برای ترک اعتیاد قرار بگیرند، احتمال شکست ترک اعتياد یک زن معتاد 19 برابر بیش از یک مرد معتاد است.

0

سرویس خبر به دخت/

وی ادامه داد: مواد مخدر و اعتیاد با هورمون بدن یک زن همزیستی بیشتری نسبت به هورمون‌های بدن یک مرد دارد و همین مسئله احتمال کشیده شدن زنان به دام اعتیاد را در یک شرایط یکسان 19 برابر بیش از مردان کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در صورتی که یک زن و مرد معتاد در شرایط یکسان برای ترک اعتیاد قرار بگیرند، احتمال شکست ترک اعتياد یک زن معتاد 19 برابر بیش از یک مرد معتاد است.

وی با اشاره به اینکه در یک فضای یکسان یک زن 19 برابر یک مرد به سمت اعتیاد کشیده شده است، افزود: اگر این دو رقم را در هم ضرب کنید خطر اعتیاد برای یک زن 361  بار بیش از یک مرد است.

اسحاقی ادامه داد: هر 2.30 دقیقه در ایران یک نفر جدید وارد عرصه اعتیاد می‌شود و هر فرد آلوده در طول یکسال بین پنج تا شش نفر را آلوده می‌کند.

وی با ویژگی‌های مرد و زن معتادی که در مرحله ماه عسل اعتیاد به سر می‌برد اشاره کرد و گفت: یک مرد معتاد به شدت شاداب، اعتماد به نفس بالا، قدرت جسمی و بدنی بالا، اشتهای زیاد، توان فکری زیاد، دست و دلباز و بسیار مهربان و فردی باحال است و این در صورتی که به مرور تمام این خصلت‌ها از بین می‌رود و فرد سلامتی و زیبایی خود را به تدریج از دست می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: یک زن معتاد که در مرحله ماه عسل اعتیاد قرار دارد خوش تیپ، میزان ریزش مو، سفیدی مو در آنها به شدت کاهش می‌یابد و رنگ پوست آن ها بسیار سفید و شفاف و اجتماعی، خوش برخورد و در تمام حوزه‌ها مثل خانه‌داری، فرزند داری و شوهر داری بسیار موفق هستند که متاسفانه جوانان با مشاهده و شنیدن این توصیفات بدون اینکه از مضرات آن مطلع باشند، به دام اعتیاد کشیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه این علائم‌ها تنها در دوره شش تا هفت سال اول که فرد به صورت تفننی و گذرا اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کند، قابل مشاهده است و بیان کرد: فرد معتاد پس از گذشت از این سال‌ها به تدریج و آرامی به همان تصویر همیشگی از اعتیاد که در ذهن عامه مردم جا افتاده و فردی ژولیده، نامرتب، با علائم اسهال و استفراغ، درد عضلانی و آبریزش و کمر خمیده تبدیل می‌شود.

اسحاقی ادامه داد: 50 درصد از طلاق‌های که امروزه به وقوع می‌پیوندد به خاطر ناتوانی جنسی است که اعتیاد یکی از دلایل عمده این امر است.

منبع:مهرخانه/ انتهای متن/

درج نظر