زنان ایرانی از نگاه فیسبوک

به تازگی صفحه ای در شبکه اجتماعی فیسبوک، اقدام به انتشار تصاویری از فرهنگ و وضعیت اجتماعی ایران و بالاخص نوع پوشش و وضع ظاهری بانوان ایرانی کرده است که در نوع خود جالب توجه به نظر می رسد. نکته جالب در تصاویر منتشره، تصدیق و تبلیغ پوشش های زنانه ظاهراً مدرن و تقبیح و تخریب پوشش های سنتی بانوان ایرانی است!

7

سرویس خبر به دخت/

این روزها تمام قوا و تمرکز غربی ها بر زدودن فرهنگ مذهبی و هنجارهای دینی جامعه ایرانی معطوف شده است.

از همین رو پیاده نظام جبهه سکولار نیز دست بکار شده اند و سعی دارند تا چهرهای ناهمگون از جامعه ایران را برای جهانیان به تصویر بکشند.

در همین ارتباط به تازگی صفحه ای در شبکه اجتماعی فیسبوک، اقدام به انتشار تصاویری از فرهنگ و وضعیت اجتماعی ایران و بالاخص نوع پوشش و وضع ظاهری بانوان ایرانی کرده است که در نوع خود جالب توجه به نظر می رسد.

این صفحه با عنوان “آدم های نیویورک” و توسط فردی به نام “براندون” بروز رسانی می شود.

نکته جالب در تصاویر منتشره، تصدیق و تبلیغ پوشش های زنانه ظاهراً مدرن و تقبیح و تخریب پوشش های سنتی بانوان ایرانی است!


کنار هم گذاشتن اینگونه تصاویر، القاگر تعریفی جدید از جامعه ایران خواهد بود و این مفهوم را در ذهن بینندگان متبادر خواهد کرد که جامعه ایران و مخصوصاً زنان آن، روز به روز به سمت مدرنیته و غربی شدن پیش می روند!

نحوه عکسبرداری، نوع آرایش و ژست سوژه ها، دکور و پس زمینه تصاویر، نوشته های بالای هر کدام از عکس ها و …، تلویحاً بر تخطئه روش های سنتی پوشش بانوی ایرانی و تأیید سبک پوشش غربی، تأکید دارد!

در همین زمینه توجه مخاطبان گرامی را به دیدن این تصاویر جلب کرده و قضاوت را به خوانندگان فهیم واگذار می کنیم:

منبع:افکارنیوز/ انتهای متن/

نمایش نظرات (7)