کاهش سه درصدی آمار طلاق در اراک

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه با اجرای سند جامع کاهش طلاق منجر به کاهش 3 درصدی طلاق در اراک شده است، گفت: این میزان نسبت به سال‌های گذشته از کاهش بسیار بالایی برخوردار بوده است .

0

سرویس خبر به دخت/

ابوالقاسم نصراللهی در نشست کار گروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان افزود: تشکیل بانک اطلاعات جامع از افراد نیازمند و زنان سرپرست خانوار می‌تواند مسئولان را در ارائه هر چه بهتر خدمات به این قشر از افراد جامعه یاری رساند.

وی ادامه داد: داشتن آمار و اطلاعات دقیق از مراکز خیریه خصوصی، نقش بسیار مؤثری در ساماندهی فعالیت‌های خیریه خواهد داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی همچنین بر ضرورت ارائه آموزش‌های کاربردی به زنان بی‌سرپرست تأکید کرد و افزود: با ارائه آموزش‌های کاربردی به زنان بی‌سرپرست و سرپرستان، می‌توان بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه را از بین برده و آگاهی زنان را در زمینه نحوه برخورد با مسائل و مشکلات افزایش داد.

نصراللهی تصریح کرد: این آموزش‌ها برای تأثیرگذاری بیشترباید براساس الگوهای اسلامی و تربیتی انجامشود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه بااجرای سند جامع کاهش طلاق شاهد کاهش۳ درصدی طلاق در اراک بودیم، این میزان نسبت به سال‌های گذشته از کاهش بسیار بالایی برخوردار بوده است.

غلامرضا فتح‌آبادی افزود: امسال طرح جامع کاهش طلاق به صورت نمونه در اراک به اجرا درآمد که با توجه به نتایج مثبت اجرای این طرح، در سایر شهرهای استان نیز در سال آینده اجرای آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بیمه درمانی در استان بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۹۴ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه درمانی قرار دارند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز تعداد زنان سرپرست خانوار استان را ۳۶ هزار نفر عنوان کرد.

منبع:زنان پرس/ انتهای متن/

درج نظر