بی‌توجهی به نیازهای معیشتی زنان بی‌سرپرست آنان را به چالش می‌کشد

روانشناس و مشاور خانواده، گفت: بی توجهی به نیازهای معیشتی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، آنان را به چالش می‌کشد.

0

سرویس خبر به دخت/

 علی ملازمانی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با تاکید بر ضرورت توجه بر نیاز زنان بی‌سرپرست و اهتمام بر رفع چالش‌های آن ها، اظهار داشت: ایجاد فرصت شغلی مناسب برای زنان بی سرپرست از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه این دسته از افراد جامعه در مواجه با مشکلات اقتصادی بسیار شکننده هستند و ممکن است به چالش کشیده شوند.

وی ابراز داشت: عدم وجود فرصت های مناسب شغلی برای زنان سرپرست خانوار، موجب می شود تا این دسته از افراد برای پاسخگویی بر نیاز اقتصادی خود و خانواده به رغم تمایل خود، به سراغ مشاغلی بروند که از امنیت اجتماعی مساعدی برخوردار نیستند.

ملازمانی ادامه داد: متاسفانه در برخی موارد اشتغال زنان در مکان‌ها و فضاهایی که از مقبولیت لازم برخوردار نیست موجب می‌شود بانوان کشور از مسیر زندگی سالم خارج شده و در مواقعی به جمع زنانی که در جامعه نام و نشان مناسبی از آن ها در ذهن ها باقی نمانده، بپیوندند.

این کارشناس و مشاور خانواده در ادامه اذعان داشت: بی توجهی بر نیاز زنان سرپرست خانوار که عموما زنان بی سرپرست و بدسرپرست را تشکیل می‌دهند،بر افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی دامن می‌زدند،به‌طوریکه در موارد فراوان مشاهده می‌شود زنانی از این گروه به دلیل افزایش فشارهای مالی و لزوم تامین نیازهای خانواده تحت سرپرستی خود تن به مسائلی می‌دهند که در نهایت می‌توان گفت که گام نهادن در این مسیر نتیجه‌ای جز سوء استفاده برای این قشر از افراد جامعه را به همراه نداشته است.

وی متذکر شد: توجه دولت و مسئولین ذی‌ربط بر رفع نیازها و چالش‌های پیش‌روی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست،‌ بدون شک می‌تواند تا حد فراوانی مانع از ادامه دار بودن سوء استفاده‌ها از این دسته از بانوان شوند.

ملازمانی همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی در منازل را از جمله راهکارهای ممکن و موثری عنوان کرد که کمک شایانی را بر رفع نیازهای معیشتی این دسته از افراد جامعه می کند.

این روانشناس مسائل خانواده خاطرنشان کرد: عمده افرد مراجعه کننده برای مشاوره افراد سالمی هستند که به نوعی برای تامین نیاز خود و خانواده خود با چالش روبرو شده‌اند.

منبع :فارس/ انتهای متن/

درج نظر