آمار ازدواج در کنگان روند نزولی دارد

فرماندار کنگان از پایین آمدن آمار ازدواج در کنگان خبر داد و گفت: میزان ازدواج در کنگان طی شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند نزولی داشته است.

0

سرویس خبر به دخت/ 

تیمور یزدان‌شناس شامگاه شنبه در نشست کارگروه بانوان کنگان اظهار داشت: خانواده در اسلام ارزش و جایگاه ویژه‌ای دارد و تقویت بنیان خانواده امری لازم و اساسی است.

وی ادامه داد: مراقبت از فرزندان و تربیت صحیح آنها از مهم‌ترین وظایف والدین در قبال فرزندان است و باید نسبت به رفتار و کردار فرزندان دقت لازم را داشته باشیم.

فرماندار کنگان با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ ازدواج آسان در جامعه خاطرنشان کرد: در اسلام نسبت به ازدواج آسان تأکیدات زیادی شده و علما و بزرگان نیز بر این مسئله تصریح کرده‌اند و امروز وظیفه خانواده‌ها در تسهیل امر ازدواج بسیار حیاتی است.

یزدان‌شناس با تأکید بر لزوم ایجاد مراکز مشاوره قبل از ازدواج در کنگان تصریح کرد: راه‌اندازی این مراکز، گامی در موفقیت آینده زوجین است و تلاش می‌کنیم این مرکز راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها امر بسیار مهمی است که در آینده فرزندان نیز تأثیر دارد.

فرماندار کنگان بیان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج آسان باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین رسانه‌ها نیز در این راستا ورود کنند.

یزدان‌شناس گفت: خانواده‌ها باید در ازدواج فرزندان خود سخت‌گیری نکنند و با کمترین هزینه‌ها راه را برای ازدواج فرزندان خود هموار کنند و از سنگ‌اندازی بی‌مورد پرهیز کنند.

فرماندار کنگان از پایین آمدن آمار ازدواج در کنگان خبر داد و افزود: میزان ازدواج در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته روند نزولی داشته و ترویج فرهنگ ازدواج آسان می‌تواند گامی در افزایش آمار ازدواج باشد.

منبع: فارس/ انتهای متن/

درج نظر