نایب رییس جودو: برگزاری لیگ بانوان مشخص نیست چون اسپانسر نداریم

0

سرویس خبر به دخت/

در حالی که حدود یک سال از پایان لیگ برتر جودوی بانوان می‌گذرد، هنوز خبری از برگزاری دوره جدید این لیگ نیست. این در حالی است که نایب رییس بانوان فدراسیون جودو می‌گوید زمان جدید برگزاری لیگ اصلا مشخص نیست.

زهره میری اظهار کرد: زمان برگزاری لیگ امسال اصلا مشخص نیست و از طرف دیگر هم مشخص نیست که لیگ برگزار شود یا خیر. البته لیگ سال قبل همان طور که اطلاع دارید، در واقع لیگ نبود چرا که تیم‌ها در قالب هیات‌ها در مسابقه‌ها شرکت کردند و ما نمی‌خواهیم این طور باشد. به همین دلیل فعلا تصمیمی برای برگزاری لیگ نداریم.

وی افزود: بر حسب وظیفه به نایب رییسان بانوان استان‌ها آموزش‌هایی را دادیم که آن‌ها بتوانند و یاد بگیرند که چطور باشگاه‌ها و اسپانسرها را برای حضور در لیگ بانوان ترغیب کنند. در همین راستا نامه‌هایی را ارسال کردیم که اسپانسرهای راغب برای حضور در لیگ بانوان را به ما معرفی کنند که تا این لحظه متاسفانه اسپانسری را معرفی نکردند.

نایب رییس بانوان فدراسیون جودو با اشاره به اینکه دو اسپانسر برای حضور در لیگ بانوان اعلام آمادگی کرده‌اند اما با شرایط خاص گفت: این دو اسپانسر اعلام کرده‌اند که تمام هزینه‌های مربوط به اعزام تیم، لباس ورزشکار، مکان اقامت آن‌ها و بقیه هزینه‌های لازم برای یک تیم را انجام می‌دهند، اما توانایی پرداخت پول به ورزشکاران را ندارند که با این شرایط مشخص نیست که این تیم‌ها برای حضور در لیگ بیایند .

وی ادامه داد: البته ورزشکاران دستمزدهای بالایی خواسته‌اند که باعث شده تا این اسپانسرها برای حضور در لیگ بانوان اعلام آمادگی قطعی نکنند. این هفته هم چند اسپانسر دیگر قرار شده نظر نهایی خود را اعلام کنند. البته مهم‌ترین بحث در برگزاری لیگ بانوان اسپانسر است چرا که در این بخش تبلیغاتی وجود ندارد تا آن‌ها ترغیب شوند تیم‌داری کنند.

میری در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای رفع این مشکل و ترغیب اسپانسرها برای تیم‌داری در بخش بانوان دارید؟ گفت: راهکار اول‌مان این بود که به اسپانسرهایی که اعلام آمادگی کرده‌اند گفتیم می‌توانیم در انجام برخی هزینه‌ها تخفیف‌های خوبی بگیریم تا آن‌ها بتوانند بقیه پول را به ورزشکاران‌شان بدهند که در این مورد هم در حال بررسی هستند. راهکار بعدی ما این بود که به سازمان لیگ ‌فدراسیون پیشنهاد کردیم برای ثبت نام از تیم‌ها در فصل بعد یک شرط بگذارد و آن این باشد که هر تیمی می‌خواهد در بخش مردان تیم‌داری کند باید در بخش بانوان هم تیم بدهد که اگر این طور باشد، این مشکل هم حل می‌شود.

منبع : ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر