پنج خوراکی مفید برای خانم ها

امروزه، متخصصان تغذیه بر این عقیده هستند که پنج ماده غذایی کلم بروکلی، پیاز، کلم پیچ، انواع آجیل و ماهی سالمون با تأمین مواد مغذیی مانند آهن، کلسیم، منیزیم، ویتأمین D، اسید فولیک، ویتأمینK و اسید چرب امگا 3 در سلامت خانم ها مؤثر هستند.

2

سرویس سلامت به دخت/

کتایون باقری کارشناس تغذیه و رژیم درمانی می گوید، در واقع کلم بروکلی، پیاز، کلم پیچ، انواع آجیل و ماهی سالمون با دارا بودن برخی ترکیبات مفید، از بروز بسیاری از بیماری های مزمن پیشگیری می کنند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی با دارا بودن آنزیم های خنثی کننده سموم بدن که منجر به ایجاد سرطان می شوند،  دفع می کند و در پیشگیری از سرطان سینه و رحم مؤثر است. همچنین کلم بروکلی به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از اسید فولیک می تواند از تولد نوزاد با نواقص لوله عصبی در مادران باردار جلوگیری نماید.

جدیدترین تحقیقات نشان می دهند که مصرف مناسب کلم بروکلی از تنش ها ی عصبی و ورم در دوران قاعدگی در خانم ها می کاهد. ویتأمین های موجود در کلم بروکلی با افزایش جذب آهن و کلسیم غذا منجر به پیشگیری از ابتلا به کم خونی، فقر آهن و پوکی استخوان در خانم ها می شود.

پیاز

پیاز، ماده غذایی مفید دیگری برای بانوان است که تحقیقات علمی نشان داده اند از نظر  خواص همانند داروهای پیشگیری کننده از پوکی استخوان است. بنابراین در پیشگیری و درمان پوکی استخوان پیشرفته در زنان در دوران یائسگی مؤثر است. به علاوه  برخی تحقیقات جدید دیگر نشان داده اند که مصرف پیاز می تواند تا 73 درصد از ایجاد سرطان رحم و تا 25 درصد از سرطان سینه پیشگیری نماید.

کلم پیچ

سومین ماده غذایی مؤثر در سلامت بانوان کلم پیچ است. در حقیقت، مصرف این ماده غذایی در خانم ها در دوران یائسگی علایم یائسگی بخصوص گرگرفتگی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

آجیل

انواع آجیل به عنوان چهارمین ماده غذایی مؤثر بر سلامتی خانم ها شناخته شده، به طوری که مصرف متعادل انواع مغزها و سویا به شکل روزانه سبب کنترل فشار خون و پیشگیری از سرطان سینه و دیابت نوع 2، تنظیم خواب و کنترل اشتها و پیشگیری از گرگرفتگی بعد از دوران بارداری در بانوان می شود.

ماهی سالمون

از گروه غذاهای دریایی، ماهی سالمون با دارا بودن مقادیر غنی از آهن، اسید چرب امگا 3، پروتئین و ویتأمین D می تواند مانع ایجاد بیماریM.S که نوعی بیماری عصبی است در بانوان شود. به علاوه این که مصرف این نوع ماهی کمک زیادی در پیشگیری از چاقی شکمی و سرطان سینه در بانوان می کند.

منبع: سایت شفقنا/ انتهای متن/

نمایش نظرات (2)