نایب‌رییس بانوان والیبال: 120 هزارنفر والیبالیست زن داریم

نایب‌رییس بانوان فدراسیون والیبال با اشاره به حضور بیش از 120 هزار والیبالیست زن در کشور از نیاز هر چه بیشتر به تقویت زیر ساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در فدراسیون خبر داد.

1

سرویس خبر به دخت/

صدیقه کعبی‌زاده اظهار کرد: خوشبختانه طبق برنامه‌ریزی قبلی در نظر داریم تا رقابت‌های لیگ برتر والیبال بانوان را از 16 آذر ماه با حضور شش تیم آغاز کنیم. مبلغ ورودی باشگاه‌ها برای ثبت‌نام در لیگ حدود 10 میلیون تومان بود که 30 درصد به آنها تخفیف دادیم و مابقی یعنی هفت میلیون تومان را هم موافقت کردیم تا در دو قسط دریافت کنیم. امیدوارم در لیگ والیبال امسال شاهد مسابقات پویایی باشیم.

وی با اشاره به عملکرد تیم‌های پایه در مسابقات قهرمانی آسیا و مقایسه شیوه استعدادیابی ایران و شرق آسیا برای توسعه والیبال، خاطر نشان کرد: ما در مسابقات نوجوانان آسیا نسبت به دوره قبلی مسابقات یک پله سقوط داشتیم، البته شخصا معتقدم که می‌توانستیم رتبه به مراتب بهتری کسب کنیم. باورم این است که دختران والیبالیست ایران استعداد زیادی دارند و با سرمایه‌گذاری روی آن ها می‌توانیم شاهد ارتقای رتبه تیم‌های ملی در آسیا باشیم. اگر شیوه استعدادیابی کشورهای شرق آسیا را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که آن ها از شش سالگی و در مدارس ورزش تخصصی استعدادهای خود را پرورش می‌دهند. ارگان‌هایی مثل آموزش و پرورش کاملا در پرورش استعدادهای ورزشی نقش پررنگی را ایفا می‌کنند. بچه‌ها در مدارس به ورزش‌های مختلف روی می‌آورند و در نهایت گزینش بهترین‌ها از میان آنها و انتخاب یک تیم حرفه‌ای خیلی دشوار نیست.

نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال در پاسخ به سوالی درباره احتمال جذب مربی خارجی برای تیم‌های ملی گفت: در حال حاضر والیبال ایران می‌تواند به کمک مربیان داخلی پیشرفت کند. باید ببینیم سطح والیبال بانوان ایران کجاست. قبلا هم مثالی در این باره زده بودم. اگر برای تیم‌های فعلی یک مربی مطرح خارجی بیاوریم مانند این است که برای بچه‌های دبستانی استاد دانشگاه را به خدمت بگیریم. در حال حاضر باید برای ارتقای سطح والیبال به کمک مربیان بومی تلاش کنیم. فکر می‌کنم مربیان داخلی ما توانایی این را دارند که ما را تا رتبه های چهارم و پنجم آسیا بالا ببرند. وقتی به این سطح رسیدیم می‌توانیم به دنبال گزینه‌های خارجی برای پیشرفت هر چه بیشتر باشیم. اما در حال حاضر فکر نمی‌کنم استخدام مربی خارجی موضوعیت داشته باشد.

کعبی‌زاده در پایان تاکید کرد: طبق اعلام فدراسیون پزشکی ورزشی بیش از 120 هزار نفر والیبالیست دختر در کشور فعال هستند، این در حالی است که بر اساس این آمار حدود 60 هزار نفر والیبالیست مرد حضور دارند. این نشان می‌دهد که باید زیر ساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای توسعه والیبال بانوان را تقویت کنیم. فکر می‌کنم اقبال عمومی به والیبال در سال‌های اخیر بیشتر شده است و همین موضوع توجه بیشتر مسئولان به این رشته ورزشی را طلب می‌کند.

منبع : ايسنا/ انتهای متن/

نمایش نظرات (1)