پس از حواشی ایجاد شده برای تیم ملی فوتبال بانوان زیر 16 سال

شجاعی: AFC باید پاسخگوی ایران باشد/ کفاشیان دستش تنگ است

0

 سرویس خبر به دخت/

نایب رییس بانوان فوتبال بانوان عنوان کرد که AFC باید در رابطه با کیفیت میزبانی سریلانکا در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا پاسخگو باشد.

فریده شجاعی درباره اتفاقات پیش آمده برای تیم ملی فوتبال نوجوان در سریلانکا گفت: متاسفانه سریلانکا میزبانی خوبی نداشته است و در رابطه با مشکلات به وجود آمده به AFC نامه زده‌ایم که البته هنوز جوابی در این باره به ما نرسیده است.

وی ادامه داد: زمانی بحث میزبانی قبل از مسابقات مورد بررسی قرار می‌گیرد. به طور مثال در مرحله نهایی مقدماتی آسیا در رده نوجوانان کشورهای فلسطین و چین به عنوان نامزدهای میزبان مطرح شدند که ما ترجیح دادیم میزبانی در چین باشد، اما گاهی تنها یک کشور نامزد میزبانی می‌شود و نمی‌توان شرایط را مورد بررسی قرار داد. در این مسابقات هم تنها سریلانکا نامزد میزبانی بود و گزینه دیگری وجود نداشت.

شجاعی گفت: به هر حال میزبان مسابقات باید به صورت کامل باشد و سریلانکا هم باید میزبان خوبی برای این مسابقات می‌بود که این گونه نشد.

شجاعی درباره آخرین وضعیت مربی پرتغالی تیم ملی ایران هم گفت: شرایط کاستا بد است، چون از نظر ارزی با مشکل روبرو هستیم. من در مالزی هر وقت آقای کفاشیان را دیدم درباره این مربی صحبت کردم و آقای کفاشیان هم خودش دوست دارد که این موضوع برطرف شود، اما دستش تنگ است و کاری نمی‌توان کرد.

وی ادامه داد: قرار بود امروز کاستا به فدراسیون بیاید تا تکلیفش مشخص شود که من خواهش کردم فعلا دست نگه دارد.

شجاعی ادامه داد: زمانی می‌بینید که هر چه قدر برنامه‌های زیادی را انجام می‌دهیم و هر چه تلاش می‌کنیم اهمیتی به بانوان داده نمی‌شود، در این صورت ما هم می‌گوییم که دیگر نمی‌توان ادامه داد، ولی گاهی می‌بینیم که هر چه تلاش می‌شود، راهی وجود ندارد و در این صورت موضوع فرق می‌کند. حالا هم آقای کفاشیان تمام تلاش خود را می‌کند، اما راه چاره‌ای نیست. گاهی عصبانی هستیم و می‌گویم که اگر نشود می‌رویم.

وی در پاسخ به این که چرا رشته‌های دیگر مثل هندبال توانستند مربی خارجی بگیرند، اما فوتبال به مشکل خورده است، گفت: هندبال قبل از آن که مشکلات ارز به وجود آید با مربی خارجی خود قرارداد بسته است. ما زمانی که با کاستا صحبت کردیم، مبلغ قرارداد او را 85 هزار دلار تعیین کردیم که 85 میلیون تومان می‌شد و زیر 100 میلیون تومان بود که مشکلی برای تهیه این مبلغ وجود نداشت، اما حالا با شرایط ارز این رقم چند برابر شده و کمیته ملی المپیک گفته که نمی‌توان قرارداد بست.

شجاعی گفت: آقای کفاشیان تلاش می‌کند که بتواند ارز دولتی بگیرد و قرارداد کاستا امضا شود.

وی در پاسخ به این که اگر قرارداد کاستا امضا نشود، تکلیف تیم ملی چیست؟ گفت: بالاخره باید یک فکر اساسی برای بانوان شود و اگر فکر کنم که کم کاری می‌شود رو حرفم هستم و من هم خواهم رفت.

منبع : ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر