ویتامین دی باعث بهبود حافظه در زنان می شود

با توجه به تحقیقات جدید دانشمندان به نظر می رسد که ویتامین دی مولفه حیاتی برای سلامتی حافظه و قدرت شناخت در زنان سالخورده باشد.

1

سرویس خبر به دخت/

سایت ساینس دیلی با توجه به تحقیقات دانشمندان دانشگاه ویرجینیا می نویسد: در تحقیقات قبلی اثبات شده بود که بالا بودن ویتامین دی خطر ابتلا به آلزایمر را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

دانشمندان دانشگاه ویرجینیا متوجه شدند که کمبود ویتامین دی در زنان سالخورده باعث بالارفتن قدرت درک فرد از محیط و تقویت حافظه می شود و همچنین خطر کاهش و نزول حافظه را به شدت کمتر می کند.

این تحقیق بر روی شش هزار و 257 پیرزن صورت گرفت که در طول تحقیق مقدار ویتامین دی بدن آن ها اندازه گیری شده ومیزان توانایی هوشی آن ها نیز با آزمایش مخصوصی که برای این کار صورت می گیرد مورد بررسی قرار گرفته است.

دانشمندان دریافتند زنان سالخورده ای که دچار کاهش شدید ویتامین دی هستند در قدرت شناخت محیطی و حافظه ضعف فراوانی دارند در حالی که زنانی که تنها اندکی کمبود ویتامین دی داشتند در معرض خطر از دست دادن حافظه قرار گرفته بودند.

در بین افراد مورد تحقیق زنانی که مبتلا به آلزایمر پیشرفته بودند ویتامین دی خیلی کمتری مصرف می کردند، در حدود 50.3 میکروگرم در هفته و آنهایی هم که دچار دیگر بیماری های زوال عقلی شدند نیز حدود 63.6 میکروگرم در هفته ویتامین دی مصرف کردند و در این بین آنهایی هم که اصلا دچار بیماری های زوال عقلی نشدند 59.0 میکروگرم در هفته ویتامین دی مصرف می کردند.

این تحقیق در حالتی صورت گرفته است که هدف اصلی آن نشان دادن نقش مثبت ویتامین دی در سلامتی زنان و مردان است. ویتامین دی از طریق خوردن غذاهای حاوی ویتامین دی و محصولاتی که دارای ویتامین دی هستند و همچنین نور خورشید به دست می آید.

منبع : شفقنا/ انتهای متن/

نمایش نظرات (1)