مجازات ایجاد مزاحمت برای بانوان

یك وكیل پایه یك دادگستری، مجازات ایجاد مزاحمت برای بانوان را شش ماه حبس و 74 ضربه شلاق عنوان كرد.

0

سرویس خبر به دخت/

 شهاب تجری در گفت‌وگو با ایسنا، ایجاد مزاحمت برای بانوان در معابر عمومی را طبق ماده 619 قانوان مجازات اسلامی «جرم» عنوان كرد و مجازات آن را 2 تا 6 ماه حبس و 74 ضربه شلاق اعلام كرد.

وی افزود: ایجاد مزاحمت برای بانوان در اماكن عمومی و معابر به صورتی كه با عرف و شئونات اسلامی تضاد داشته باشد، جرم محسوب می شود.
تجری، مجازات تعیین شده برای این جرم را بازدارنده ندانست و افزود: علاوه بر این پیگیری این مجازات با توجه به سیستم قضایی و نظامی موجود امكان پذیر نیست، مگر در مواردی كه مزاحمت خیلی حاد باشد.

وی افزود: متاسفانه در جامعه اگر برای یك خانم مزاحمت ایجاد و یا حرف توهین آمیزی به او زده شود، به علت سیستم قضایی موجود شخص حوصله و پیگیری این امر را ندارد، زیرا اثبات این جرم كار آسانی نیست.

این وكیل دادگستری، مدت زمان طولانی رسیدگی به پرونده های ایجاد مزاحمت را موجب عدم بازدارندگی مجازات این جرم عنوان كرد و افزود: روند طولانی مدت رسیدگی به این پرونده ها موجب می گردد كه بسیاری افراد از رسیدگی به شكایت خود منصرف گردند.
وی اثبات سخت این جرم را دلیل دیگر عدم پیگیری عنوان كرد و افزود: اثبات این جرم از طریق شهادت شهود یا وقوع جرم در منظر نیروهای انتظامی و ضابطین دادگستری و یا از طریق سایر ادله اثبات دعوا انجام می گیرد و همین امر اثبات این جرم را با مشكل مواجه كرده است.
تجری، آسان كردن اثبات این جرم و از طرف دیگر رسیدگی سریعتر به پرونده های ایجاد مزاحمت را از جمله راه كارهای موثر در كاهش بروز این جرم عنوان كرد و افزود: این امر موجب می گردد مردم رغبت پیدا كرده و خواهان رسیدگی به شكایات خود می گردند.

این وكیل دادگستری اصلاح زیر ساخت های فرهنگی را از جمله دیگر راه های موثر در كاهش موارد این جرم عنوان كرد.

منبع:الف/انتهای متن/

درج نظر