وقتی زنان در دنیای امنیت اطلاعات مردان را پشت سر می گذارند

همایش های علوم کامپیوتر ، معمولا حول محور نگرش ها و منافع مردانه می چرخد. البته در این عرصه زنان همواره در کنار مردان بوده اند ،اما بدلیل پر رنگ تر بودن مردان در این عرصه، آنقدر که باید و شاید حضور زنان حس نمی شده است.

0

سرویس خبر به دخت/

کنفرانس امنیتی “قدرت جامعه ” به منظور پرداختن به همین نابرابری روز پنج شنبه در سئول برگزار شد و پنل آخر آن که “قدرت XX ” نام داشت در سطحی غیر معمول، مهارت های زنان را در موضوعات امنیتی با برگزاری مسابقه ای به چالش کشیده شد.

این مسابقه که از سوی موسسه مطالعات امنیت اطلاعات سوک میونگ متعلق به دانشکده زنانه مهندسی کامپیوتر سئول نیز حمایت می شد با رقابت 48 تیم آغازگشت. از این تعداد 8 تیم به مرحله نهایی راه یافتند و تمام روز آخر را روی مسائل موجود در زمنیه حملات اپلیکیشن های تحت وب، برنامه نویسی، هک کردن سیستم و رمز نگاری کار کردند.

مسئله هایی که در این مسابقه طرح شد تنها برای افرادی قابل حل بود که در زمینه امنیت اطلاعات بسیار فعال و متخصص بودند ودانشجویان عادی علوم کامپیوتر قادر به حل آنها نبودند. پیش از شروع مراسم ، مسئولین مسابقه نامه ای امضا شده با خطوط درشت و قرمز تهدید آمیز منتشر کرده بودند مبنی بر اینکه مردان به هیچ عنوان حق شرکت در این مسابقه را ندارند و بنابراین زنان باهوش کره ای در تیم هایی 5 نفره با اسامی مختلف به شدت روی مسانل متمرکز شده و به رقابت با یکدیگر پرداختند.

معمولا این تصور وجود دارد که در زمینه علوم کامپیوتر زنان به اندازه مردان ماهر نیستند. یکی از مردان ناظر در این مسابقه به اسم مستعار مونگی که قبل از شروع مسابقه همین عقیده را داشت و گفته بود در کلاس های کامپیوتری که شرکت می کند تنها 5 زن حضور دارند پس از اتمام مراسم نظرش را تغییر داد و گفت : ما اصلا انتظار نداشتیم زنان تا این حد خوب ظاهر شوند و فهمیدیم که زنان واقعا در این عرصه قوی هستند.

خانم سو هی کانگ که از متخصصین ارشد کامپیوتر است نیز در این باره گفت : افرادی که با من در ارتباط بودند همواره می گفتند اگر تو فرزند ما بودی اجازه نمی دادیم در این رشته تحصیل کنی. کانگ در ادامه گفت: تحصیل در این رشته واقعا برای زنان دشوار است.

آقای جئونگ هونگ ، یکی از برگزار کنندگان این مراسم نیز گفت: در علم کامپیوتر،تمایز اساسی بین زنان و مردان وجود دارد، زنان بسیار جرئی نگر تر از مردان هستند، آرام تر و عمیق تر کار می کنند در حالی که مردان با عجله و فکر کمتری کار می کنند و شاید به همین دلیل کمتر موفق می شوند.

و با توجه به چالش های بزرگی که امروزه در بحث های امنیت شبکه روی داده ،به عقیده خانم جئونگ جین کانگ، که دانشجوی علوم کامپیوتر است مهمترین چیز صبر، استفامت و توجه به مسائل روز است. که احتمالا این موارد در زنان بیشتر به چشم می خورد تا مردان. شما اینطور فکر نمی کنید؟

منبع:خبرآنلاین/انتهای متن/

درج نظر