نیاز خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد به خدمات مشاوره‌

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بیش از 60 درصد از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد به دلیل وجود دغدغه‌هایی از قبیل از دست دادن سرپرست خانوار، بیکاری یکی از اعضای خانواده، بیماری و غیره نیازمند «مشاوره» هستند.

0

سرویس خبر به دخت/

اکبر میرشکار از بهره‌مندی 288 هزار و 731 نفر از مددجویان کمیته امداد از مشاوره‌های فردی و گروهی در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در مجموع 209 هزار ساعت و 811 جلسه مشاوره گروهی و فردی در طول این شش ماه برای مددجویان برگزار شده است.وی در ادامه تاکید کرد: یکی از کارکردهای مهم شبکه امداد فرهنگی این نهاد، ارتقای سبک زندگی خانواده‌های تحت پوشش است.

به گفته معاون فرهنگی کمیته امداد این امر به دو شیوه در کمیته امداد محقق می‌شود که یکی آموزش مهارت‌های زندگی و دیگری ارائه خدمات مشاوره است.

بنابر اظهارات میرشکار، 150 کلینیک مشاوره طرف قرارداد کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و 600 مشاور به صورت دائم و 750 مشاور نیز به صورت پروژه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری می‌کنند.

وی در ادامه عمده‌ترین مشکلات مددجویان در مشاوره‌ها را مشکلات رفتاری خانوادگی، تحصیلی و شغلی حقوقی عنوان کرد.

به گفته معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، 73 درصد از مشاوره‌های انجام شده در قالب مشاوره گروهی و 27 درصد در قالب مشاوره فردی بوده است؛ ضمن اینکه دفاتر مشاوره کمیته امداد در سطح شهرستان‌ها، خوابگاه‌ها و کانون‌ها نیز فعال است.

میرشکار در ادامه با اعلام برگزاری همایش دانشجویی با عنوان «سبک زندگی دینی لازمه تحقق تمدن ایرانی اسلامی»، گفت: در این همایش موضوع “سبک زندگی” تبیین و تشریح می‌شود.

وی از حضور 160 دانشجو تحت پوشش امداد و برگزاری 100 همایش سبک زندگی در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گفته معاون فرهنگی کمیته امداد، این همایش‌ها تا 22 بهمن ماه برگزار و به دانشجویان نخبه جوایز نفیسی اهدا می شود.

منبع:ایسنا/انتهای متن/

درج نظر