در روز خانواده ، تجلیل از 20 خانواده موفق

در همایش سراسری روز ملی خانواده، ۲۰ خانواده موفق تجلیل شدند.

0

سرویس خبر به دخت/

فرشته حشمتیان رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش در همایش سراسری روز ملی خانواده که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: از سال 88 در وزارت آموزش و پرورش دبیرخانه دائمی شناسایی خانواده‌های موفق ایجاد شد و پس از آن در سال‌های بعد سیاست خانواده موفق مورد بازنگری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در شاخص‌های ابلاغی امسال تأکید بر این شد که انتخاب خانواده موفق از سطح منطقه، به صورت جدی صورت گیرد و در این همایش از ۲۰ خانواده موفق در ۲۰ منطقه شهرستان‌های تهران تجلیل به عمل آمد.

حشمتیان گفت: دو اقدام ما را به برگزاری همایش خانواده موفق ترغیب کرد؛ نخستین اقدام، تبدیل مرکز زنان ریاست‌جمهوری به مرکز امور زنان و خانواده بود که در جهت تقویت و تحکیم خانواده صورت گرفت و دومین اقدام، نگاه وزیر آموزش و پرورش به امور زنان بود که اصلاح ساختار اداری آموزش و پرورش و ایجاد سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده را موجب شد.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش نخستین دستگاهی است که در آن معاونت خانواده ایجاد شده است که ذیل آن دو معاونت وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین به خانواده نگاه خاصی شده است، افزود: خانواده‌های موفق، قهرمانان تربیت در آموزش و پرورش و الگوهای موفق در جامعه اسلامی هستند.

رحیم زمانی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در این همایش گفت: در آموزش و پرورش این استان 270 مدرس خانواده داریم که طی یک سال گذشته ۲۸۹۲ دوره برگزار شد.

وی ادامه داد: 210 هزار و 335 نفر از اولیای دانش‌آموزان در دوره‌هایی که طی یک سال گذشته توسط مدرسان خانواده برگزار شد، شرکت کردند.

زمانی اضافه کرد: ۴۱۹۴ جلسه سخنرانی برگزار شد و ۴۳۵ هزار و  ۹۱۵ نفر از اولیاء در این جلسات شرکت کردند.وی تعداد مدارسی که دارای انجمن اولیاء و مربیان هستند را ۲۹۷۷ مدرسه ذکر کرد و افزود: در سال گذشته ۵۰۷۰ نفر به مراکز مشاوره مراجعه کرده‌اند.

منبع:فارس/انتهای متن/

درج نظر