لباس ملی دچار شعارزدگی شده است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر گفت: بحث لباس ملی که سال های اخیر مطرح شده بسیار مهم است اما متأسفانه درگیر مناسبات و نامه‌های اداری شده و به شعارزدگی رسیده است.

0

 سرویس خبر به دخت/

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی سرلک در نشست تخصصی نقش بینش در پوشش که صبح امروز در نمایشگاه مد و مانتو برگزار شد، اظهار داشت: هویت آدمی در اندیشه‌ورزی او است، انسان به اندازه خردورزی خود هویت دارد و ارزش آن ها به اندازه سهم آن ها است.

وی ادامه داد: اندیشه، باور و خرد محصول دانستنی‌ها و تمایلات انسان است و انسان در رابطه در هم تنیده خردمندی معنا پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر با اشاره به اینکه انسان بر اساس بینش به سوی منش و عمل می‌رود، خاطر نشان کرد: هویت آدمی چگونگی رفتار را به فرد می‌گوید اگر مهندسی معکوس حتی از یک تبسم و نگاه داشته باشیم می‌توانیم به هویت فرد برسیم و عمل انسان سرانه وسیعی دارد.

وی افزود: باور آدمی در همه تجلیات بیرونی وی اثر دارد و لباس معلول وجود انسان است.

سرلک با بیان اینکه انسان کیست با انسان چه می‌پوشد رابطه مستقیم دارد خاطر نشان کرد: انسان یک حقیقت جاودانه است که تن لباس اوست، انسان یک بعد والا دارد و لباس باید متناسب با نیازهای فرد و شخصیت وی باشد.

وی درباره مد گفت: مد ناشی از پدیده تنوع‌طلبی در انسان است که  اگر در این تنوع‌طلبی خود انسان دیده نشود و به سمت تفاخر برود یک پدیده تحمیلی می‌شود و خود انسان در آن به فراموشی سپرده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر با اشاره به اینکه طراحان لباس بیش از هر چیزی باید در تعریف انسان مکث جدی کند تصریح کرد: ما دارای هویت تمدنی هستیم و باید متناسب با این جایگاه به فکر پوشش بود. بحث لباس ملی هم که چندی پیش مطرح شد دچار شعارزدگی شده و این بحث به فراموشی سپرده شده است.

منبع:فارس/انتهای متن/

درج نظر