راهکار حل بحران جنسی جوانان

یک جامعه شناس گفت: به نظر من ایده ازدواج نیمه مستقل که همان ازدواج دائم جوانان در سنین احساس نیاز و نهائی شدن بعد از استقلال اقتصادی قابل قبول‌تر و اجرائی‌تر از ایده‌های دیگر برای حل بحران جنسی است.

0

پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های حل بحران جنسی با موضوع «چگونگی حل بحران جنسی» با حضور کارشناسان و فعالان این عرصه  به همت کارگروه خانواده سفیرفیلم برگزار شد.

در این نشست  ابتدا با طرح این پرسش که برای تأمین نیاز جوانان و نوجوانانی که دسترسی به تأمین نیاز های جنسی خود در چهارچوب مشروع ندارند چه باید کرد؟ ایده های مختلفی مورد بررسی  و نقد قرار گرفت. ایده هائی از قبیل تربیت جنسی، ازدواج موقت و…

در این نشست که ابوالفضل اقبالی، جامعه شناس و پژوهشگر حوزه خانواده پس از طرح ایده‌هائی چون ازدواج موقت و تربیت جنسی و… این نکته مورد بحث قرار داد که اساسا غریزه جنسی برای تعالی و قرب به خدای متعال در انسان به ودیعه گذاشته شده و استفاده  درست و در چهارچوب های شرعی است که می‌تواند هدف این ودیعه ی اللهی را محقق سازد.

وی ادامه داد: هرچند که تربیت جنسی بسیار مهم است اما توجه نکردن به اقتضاءات این غریزه در انسان منجر به این می‌شود که توجهی به ارضای نیاز جنسی در چهارچوب شرعی نشود.

اقبالی تصریح کرد: ایده‌های مختلفی از سوی صاحب نظران در این عرصه مطرح می‌شود اما به نظر من ایده ازدواج نیمه مستقل که همان ازدواج دائم جوانان در سنین احساس نیاز و مستقل شده نهائی بعد از استقلال اقتصادی است قابل قبول‌تر و اجرائی‌تر به نظر می‌رسد، هرچند که هنوز جای بحث و گفت و گوی فراوان و تأمین زیرساخت‌های جدی در عرصه  سیاست گذاری و قانون‌گذاری دارد.

منبع: فارس /انتهای متن/

درج نظر